Onderlinge overeenkomst?

BOLLIE
Topic Starter

Onderlinge overeenkomst?

#1 , 29 sep 2011 12:00

Ik ga proberen de situatie zo goed en beknopt mogelijk te beschrijven.
Mijn vriend en ik wonen +- 8 jaar samen ( feitelijk samenwonend ). Het huis waar we in wonen is mijn eigendom.
Voor verbouwingswerken heb ik op mijn naam een lening bij de bank lopen. De afbetaling van deze lening gaat van mijn persoonlijke rekening , maar wordt teruggestort van onze gezamelijke rekening , zodat wij in praktijk elks de helft van deze lening betalen. Dit bedrag is vrij laag ( is ongeveer de helft van de huurprijs die we voor een soortgelijke woning zouden betalen ) .Ook alle andere vaste kosten worden door ons beiden betaald van onze gezamelijke rekening.
Nu zijn er sommige kosten/aankopen bekostigd door persoonlijk geld van mijn vriend en sommige van ons gezamenlijk spaargeld.
Mijn vriend had graag op papier gehad hoeveel geld hij in mijn eigendom heeft gestopt , voor het geval we zouden uit elkaar gaan.
Mijn vraag is nu of we dit enkel bij de notaris kunnen laten beschrijven of dat dit ook op een onderlinge overeenkomst , getekend door beide partijen , kan. En kan ik dan op mijn beurt ook het verschil in " huurprijs" van hem terugvorderen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2011 13:01

Dat kan en bepaal dan ook ineens wat de vergoeding is die uw vriend per maand moet betalen om er te wonen.
Want dat kan ook 'fictief' in rekening worden gebracht nl het genot van het goed.

BOLLIE
Topic Starter

#3 , 03 okt 2011 09:58

En hoe kan ik bv de auto's op papier laten zetten? Momenteel betalen wij 2 auto's ; de mijnen en de zijne. Deze 2 afbetalingen gaan van onze gezamelijke rekening , maar de waarde van mijn auto ligt lager dan die van de zijne. ...

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”