hypotheek met rentekorting

plopper
Topic Starter

hypotheek met rentekorting

#1 , 03 okt 2011 09:27

Hallo,

In mijn contract staat er als voorwaarde voor de korting :

"u aanvaardt aan dit krediet de vereiste verzekeringen bij een, door onze Bank erkende, verzekeringsmaatschappij te hechten. "

Ik ben dan ook een verzekering aangegaan bij axa met als makelaar hetzelfde bankkantoor filiaal.

Kan ik nu zonder problemen overstappen naar een andere makelaar (nog steeds axa).

Hoe moet je het hechten van de verzekering aan het krediet interpreteren?

Danku

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 okt 2011 16:03

wat staat er in de bepaling qua rentekortingen? Wss zal daar instaan dat de rentekortingen verbonden zijn aan het hebben van zo'n verzekering.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2011 16:15

Als U niet van verzekeringsmaatschappij verandert, houdt U zich perfect aan Uw contract. Zolang de bewuste makelaar niet mee gespecifiëerd staat in het contract kan U hiermee doen wat U wil.

Reclame

wanton

#4 , 03 okt 2011 18:58

U kan zonder problemen veranderen van verzekeringsagent en zelfs van verzekeringsmaatschappij. Bijna alle maatschappijen in België zijn erkend door de Bank. Indien zij een verzekringsnummer hebben , kunnen zij de verzekeringen aanbieden.
Het enige dat u kan overkomen is dat u bij een volgende rentevoetherziening , een stukje korting minder gaat krijgen wegens verzekeringen elders dan via de lenende bank.
Men mag u geen krediet weigeren omdat u elders de nodige verzeekeringen nemmt , dat is koppelverkoop. De bank kan wel eisen dat u bepaalde verzekeringen afsluit , niet waar u dat doet.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”