Misbruik van vertrouwen

agaam
Topic Starter

Misbruik van vertrouwen

#1 , 05 okt 2011 18:45

hello,

Ik heb net vernomen dat ik dus beschuldig word door mijn ex partner van misbruik van vertrouwen" ik zou tijdens haar lange psychiatrische opnamen haar bank rekening leeg gemaakt hebben en haar zelfs en lenng verplicht hebben
En de feiten dateer van na ons relatie breuk ik viel echt van mijn stoek bij de politie.
weet iemand raad

mvg

Agaam

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 05 okt 2011 20:00

Zij moet dat wel bewijzen. Indien het niet waar is al ze het niet kunnen bewijzen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

agaam
Topic Starter

#3 , 05 okt 2011 20:37

Wel er werd mij verteld dat ik haar bankkaart zou gebruiken hebben tijdens haar opnamen"wat niet waar is " zei geeft uittreksel van die feiten maar daar sta er wel niet op wie het geld geeft afgenomen .
Volgens haar had ik die kaart in mijn bezitting gehad al die tijd tijdens haar opname.
Verder sluit zei een lening bij confidis voor 2500 euro tijdens haar opnamen en verteld aan de politie dat ik haar in het ziekenhuis haar verplicht te tekenen.
Ik wist daar nieks van van die lening maar heb wel idd voor de inboedels dit bedraag ontvangen ik kon ook niet weten van waar dat geld kwaam... kan dit voor probleem zorgen ?

ik dank u voor jullie antwoorden

mvg

Agaam

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 okt 2011 20:44

Wat heeft ze bij de politie als bewijsdocumenten voorgelegd?
Afhalingen op haar rekening contant of doorstorten naar andere rekening.
Had u toen nog een volmacht?
Wat bedoeld u met lening?? onderhandse lening tss partijen ...iets op papier .... dan zal ze dat toch hebben getoond.
ex partner gehuwd niet gehuwd? wettelijk samenwonend....enz
misbruik van vertrouwen is in het kort: goederen die u toevertrouwd zijn voor andere zaken gebruiken/niet teruggeven NA termijn of AS dat ze terug moeten.

En wie heeft die lening getekend en vooral waar en wie aangevraagd? dat moet na te gaan zijn.

agaam
Topic Starter

#5 , 05 okt 2011 21:19

Wel ik heb niks van bewijzen nog uittreksel gezien, het is gewoon haar verklaringen op een pv.
Ik werd gewoon verhoord na haar klacht dat zij indiende eind juni.
Momenteel is het woord tegen woord het betreft afhaling bij een terminal met haar bankkaart op haar naam van haar zichtrekening.
Ik had geen volmacht maar toen wij samen woonden had ik wel haar pin code van deze kaart en zij trouwens ook de code van de mijne.
Volgens haar heb ik haar kaart altijd in mijn bezit gehad tijdens haar opname en heb ik dus die afhalingen gedaan en aankopen via bankcontact en wat die lening betreft,
nee ik heb niets getekend alles is op haar naam en ik heb die documenten trouwens ook nooit gezien, maar ik zou haar blijkbaar gedwongen hebben om dit af te sluiten.
ze meld ook dat ze tijdens haar opname niet echt meer weet hoe het was, ze was sterk onder medicatie en slaap middelen.
Wij woonden gewoon samen zonder enige contract of overeenkomsten.

Met vriendelijke groeten,
en bedankt voor jullie antwoorden

Agaam

Franciscus

#6 , 05 okt 2011 21:23

Hij die iets beweert moet ook bewijzen.
Kan u bewijzen dat je ergens anders was bij het afhalen van het geld?
Wie heeft bij de leningfirma de documenten opgevraagd?

agaam
Topic Starter

#7 , 05 okt 2011 21:29

Nee ik heb geen enkel bewijzen dat ik er niet was en wat de lening firma betreft heb ik nooit met hun contact gehad het kan via telefoon zijn geweest of post geen idee ik ben geen klant bij confidis

mvg

agaam

Franciscus

#8 , 05 okt 2011 22:52

Iemand moet toch dat dossier hebben geopend bij die leningfirma.
Indien u niet wie dan wel.
Politie moet deze info opvragen ....brief telefoon, wie gebeld heeft, wie getekend enz....

agaam
Topic Starter

#9 , 06 okt 2011 08:18

Wel zij geeft dit geopend en ondertekend maar meer dan 17 maanden later verklaar ze nu dat ik haar gedwongen heb om dit bedraag te lenen alhoewel ik niks van afwist alles.
Zij geeft dit gedaan tijdens haar psychiatrische opname en nu bijna twee jaar later wil zij dat ik dit betaald want ondertussen geeft zij ook niks terug betaald en zou van dit schuld af willen zijn.
ik heb vernomen dat ik de tweede persoon bent dat ze beschuldig voor gelijk aardig feiten jaren voor dat wij elkaar kenden zou zij dezelfde klancht ingediende hebben tegen een medepatient

j.demoor

#10 , 07 okt 2011 09:42

Ik ga ervan uit dat uw ‘ex-partner’ niet uw ex-echtgenoot is.

“Art.491.Hij die ten nadele van een ander...gelden...die hem overhandigd zijn onder verplichting om ze ...voor een bepaald doel te gebruiken of aan te wenden, BEDRIEGLIJK verduistert of verspilt, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig euro tot vijfhonderd euro...”(8 juni 1867 Strafwetboek).

‘Het moreel bestanddeel van het misdrijf misbruik van vertrouwen bestaat in de bedoeling van de dader om zich de hem toevertrouwde zaak toe te eigenen of ze aan de eigenaar te ontnemen en er aldus als eigenaar over te beschikken‘[Cass. AR C.97.0363.F, 28 januari 1999 (Groupe Josi N.V. / Vilain),http://www.cass.be].

‘ik zou tijdens haar lange psychiatrische opnamen haar bank rekening leeg gemaakt hebben’

Zowel het materiële als het morele bestanddeel van het misdrijf dienen door tegenpartij of openbaar ministerie bewezen te worden.

“Art.1112.Het geweld moet van dien aard zijn dat het op een redelijk mens moet indruk maken en hem kan doen vrezen dat hij zelf of zijn vermogen aan een aanzienlijk en dadelijk kwaad is blootgesteld. Hierbij wordt gelet op de leeftijd, het geslacht en de stand van de personen.Art.1114.De vrees uit eerbied voor vader of moeder of een ander bloedverwant in de opgaande lijn, zonder dat enig geweld is gepleegd, is op zichzelf niet voldoende om het contract te vernietigen.”(Burgerlijk Wetboek).

‘en haar zelfs en lenng verplicht hebben’

Uw ex-partner zal moeten aantonen dat u hiertoe ‘geweld’ gebruikte.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

agaam
Topic Starter

#11 , 07 okt 2011 15:03

dank u voor het antwoord .
Ik begrijp niet dat wij ergens nog bevriend waren tijdens de feiten en sedert dat ze kennis geeft van mijn nieuwe relatie mij zo op elke vlak aanvalt.
Want zelfs tijdens de periode van de feiten dat zij opnoemt zij wij nog gaan shoppen en zo samen en ze geeft zelfs mee gekozen in mijn behang papier en zo .
ik heb zelfs met haar een appartement zitten zoeken voor haar.
Ik heb dus een afspraak gemaakt bij een advocaat in de hoop dat ik niet de gevangenis in moet want zij kan niks bewijzen behalve uittreksel van de bank maar dat bewijs nog niet het is aan de automaat was maar als ik er bij stil sta ik kan ook niet bewijzen dat ik het niet was .
Wat mij ergens mij niet op mij gemak stel.

roharro

#12 , 07 okt 2011 15:21

Misschien is er een video opname van bij de betaalautomaat.......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

agaam
Topic Starter

#13 , 07 okt 2011 15:57

Ja dat zou mij kunnen helpen .
trouwens men vertelde me nog gisteren als iemand zijn bankkaart aan derde geeft met code dat dit op eigen risico is dus is blijkbaar niet.

Franciscus

#14 , 07 okt 2011 16:30

17 maand geleden ALS er al een opname WAS dan is die ondertussen al overschreven.
Toevertrouwen is een zaak maar er misbruik van maken is net het misdrijf (wanbedrijf).
Als je bepaalde zaken zou kunnen tegenspreken door keiharde bewijzen vn ze heeft in de instelling met haar bankkaart betaald terwijl ze zegt dat in die periode de bankkaart in uw bezit was....
enz

Wat is er trouwens met het geld van de lening gebeurd??? Op rekening gestort en door wie opgebruikt.....?

agaam
Topic Starter

#15 , 07 okt 2011 17:25

overschreven ?
Wel dat geld heb ik blijkbaar gekregen ik betwist niet dat zij mij dat bedraag gegeven geeft als ik vertrokken ben heb ik mijn inboedels laten staan en haar ook de huur waarborg gegeven 1800 euro.
En zij geeft mij dat bedraag idd gestort op mijn bankrekening" 2500 euro" van haar bankrekening daar is er geen twijfels aan maar wat ik wel niet wist is dat zij daarvoor geleend had ik had geen kennissen van hoe ze aan dat geld was gekomen het was trouwens haar voorstel zo te regelen zou geen moeite maken van nieuwe inboedels te moeten kopen en zo was dus toen voor beide partij een gemakkelijke oplossing.
Maar wat haar bankkaart betreft nee die heb ik niet meer gezien sedert wij uit elkaar zijn gegaan dus 3 maanden voor volgens dat zij verklaar dat ik begonnen bent haar kaart te misbruiken.
Voor mij maakte het ook niet uit hoe zij aan dat geld is geraakt maar 17 maanden nadien beweer ze dat ik daarvan afwist en dat ik haar zelfs gedwongen heb dit bedraag te lenen.
ik heb dit trouwens ook in mijn verklaring gezegd is waar ik heb een bedraag van haar bankrekening ontvangen toen" 2500 euro" maar blijkbaar geeft zij daar een andere verhaal van gemaakt gedwongen moeten lenen onder druk gezegd en zo voort ....
ik heb gewoon het gevoel dat zij het slim geeft gespeeld

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”