#6 , 08 okt 2011 17:31
Blijkbaar ben ik niet echt duidelijk geweest.
Ik heb het huurcontract nagelezen en bij artikel 8 (onderhoud & herstellingen) is er geen sprake van onderhoud van de Bulex
Bij Artikel 9 (lasten en provisies) staat er:
"Tekst... Deze lasten omvatten de uitgaven gedaan door de mede-eigendom voor rekening van de bewoners, waaronder onder meer woren begrepen de kosten van verbruik en onderhoud, zoals water, gas, elektriciteit en verwarming, de kosten voor onderhoud en verzekering van de liften en gemeenschappelijke of individuele verwarmingsinstallatie, verluchting en andere technische uitrustingen, de vergoeding van de syndicus, de lonen, verzekering en ociale lasten voor de conciërge alsmede voor het peroneel belast met onderhoud en herstelling van de gemene delen".
Persoonlijk heb ik de indruk dat bovenstaande artikel handelt over een appartement (en dus ook over de gemeenschappelijke delen). Is dit dan ook van toepassing op een huurhuis?
Uit het artikel kan ik wel opmaken dat ik als huurder insta voor het onderhoud van de verwarmingsinstallatie... maar hoe ver gaat dit?
Het contract met Bulex heb ik als huurder niet ondertekend. Dit werd naar alle waarschijnlijkheid door de verhuurder gedaan. Op de factuur van Bulex is er wel sprake van "jaarlijks onderhoud".
In hoeverre ben ik als huurder eraan verbonden hier jaarlijks voor op te draaien? Als ik het goed voorheb zou ik met mijn huurbaas moeten afspreken om het ene jaar ik te betalen en het andere jaar hij?
Verder kan ik gelijk ook opmaken dat mijn huurbaas zich heeft laten rollen aangezien hij (volgens de factuur) een jaarlijks contract afgesloten heeft ipv een tweejaarlijk?
De ketel waarvan sprake is een gasketel gebruikt voor het verwarmen van de woning en voor het verwarmen van het water