bijmaken kamer en invloed op huurprijs

rex
Topic Starter

bijmaken kamer en invloed op huurprijs

#1 , 08 okt 2011 11:07

Hallo,

Ik woon net geen 3 jaar in een huurhuis

Aangezien er een kindje bijkomt hebben we gevraagd aan de verhuurder om een kamer bij te maken (hij kan dat doen of wij zelf ook) op de reusachtige zolder.

Nu de verhuur verloopt via een immokantoor en dus werden die ook geraadpleegd en nu zijn ze "in overleg" wat ze gaan doen. Er wordt gesproken van een nieuw contract
of van de huurpijs te verhogen. mss zelfs met 100 euro

Zijn er hier regels voor? Ok er kom een kamer(tje) bij maar 100 eur/m erbij lijkt me echt zwaar overdreven en pure geldklopperij. Zeker als ze die kamer door een familierlid van hun laten maken die schrijnwerker is en het hun juist wat materiaal gaat kosten

Bedankt om jullie licht hier even op te laten schijnen

R

[taalgebruik:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 okt 2011 11:14

Welk type contract hebt u momenteel? bepaalde duur/negenjarig?

Justiceseeker

#3 , 08 okt 2011 14:17

Hallo,

Ik woon net geen 3 jaar in een huurhuis

Aangezien er een kindje bijkomt hebben we gevraagd aan de verhuurder om een kamer bij te maken (hij kan dat doen of wij zelf ook) op de reusachtige zolder.

Nu de verhuur verloopt via een immokantoor en dus werden die ook geraadpleegd en nu zijn ze "in overleg" wat ze gaan doen. Er wordt gesproken van een nieuw contract
of van de huurpijs te verhogen. mss zelfs met 100 euro

Zijn er hier regels voor? Ok er kom een kamer(tje) bij maar 100 eur/m erbij lijkt me echt zwaar overdreven en pure geldklopperij. Zeker als ze die kamer door een familierlid van hun laten maken die schrijnwerker is en het hun juist wat materiaal gaat kosten

Bedankt om jullie licht hier even op te laten schijnen

R
Waarom zou U die kamer zelf niet inrichten op die reuze zolder? Gezien U al weet dat het schrijnwerkerswerk is en dus houten platen zullen gebruikt worden?

100€ per maand extra op een drie jaar is al meteen 3600€.
Voor die prijs denkt ik wel dat ik een interessante kamer in elkaar kan "boxen"?

Dat voorstel van het immokantoor lijkt me eerder "boerenbedrog".

Er zijn mijn inziens geen regels die U verbieden de zolder zelf in te richten zolang al wat niet snel kan afgebroken worden (bv. muren in baksteen, enz.) blijft staan en eigendom wordt van de eigenaar. Houten wanden die U snel kan afbreken en wegnemen mag U als uw eigendom beschouwen. Stabiliteit en veiligheid van het gebouw indachtig.

Justiceseeker

Reclame

rex
Topic Starter

#5 , 10 okt 2011 16:19

"Houten wanden die U snel kan afbreken en wegnemen mag U als uw eigendom beschouwen. Stabiliteit en veiligheid van het gebouw indachtig. "

Ja we hebben het gevraagd omdat we dit de "juiste" weg vonden maar je hebt gelijk: als we dat zelf zetten en nadien weer afbreken kunnen ze er in principe niks tegen hebben. al hebben
we het nu eerst gevraagd en zal het ons niet in dank afgenomen worden als we dat nu plots zelf gaan maken ...

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 okt 2011 16:27

Je zou aan de eigenaar kunnen zeggen dat je bij vertrek alles zal laten staan als hij toestemming geeft. Kan hij een huis met 1 kamer meer verhuren.

Terug naar “Archief”