wildplassen, geen pv opgesteld

basys
Topic Starter

wildplassen, geen pv opgesteld

#1 , 08 okt 2011 13:26

Enkele dagen geleden heb ik een misdrijf begaan, ik was volgens de politie aan het wildplassen.

Met groots machtsvertoon vroeg 1 van de 3 agenten mijn paspoort en meldde mij dat ik een
administratieve boete zou ontvangen.

Hij noteerde de gegevens van mijn paspoort maar stelde geen pv op.

Kan dit zomaar ?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 08 okt 2011 14:01

Ja. Dit is gedepenaliseerd; u krijgt een gemeentelijke retributie, een soort belasting dus.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 okt 2011 14:56

U bedoelde waarschijnlijk uw identiteitskaart?
Stelde geen PV op ..... hoe zouden de politieinspecteurs dat volgens u dan moeten doen?
Tja men had u ook correctioneel kunnen vervolgen voor openbare zedenschennis.
(zoals potloodventen, flashen).
In dat geval hadden de drie politieinspecteurs u met groot machtsvertoon kunnen van uw vrijheid beroven, boeien, fouilleren en op het bureau uw vingerafdrukken registeren en een fotootje nemen.
U tevens in de algemene nationale gegevensbank vermelden. O ja, niet vergeten procureur des Konings in kennis stellen over mogelijke ter beschikking stelling (arrestatie).
Om niet te vergeten nog afzonderlijk PV voor eventuele beschadigingen van kunstwerken en achterlaten van organische afvalstoffen beide ook correctioneel vervolgbaar.

Nog een vraag??
Laatst gewijzigd door Franciscus op 15 nov 2011 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Boregard

#4 , 08 okt 2011 17:24

Wees tevreden dat ze geen PV opgemaakt hebben.
Toen ik ongeveer 20was werd ik ook eens betrapt op 'wildplaasen'
Een vriendelijke agent legde mij toe uit, zoals Franciscus hierboven, dat dit een zedenfeit was.
Telkens er iets zou gebeuren in de streek zou ik kunnen opgeroepen worden voor "zedenfeiten" gebeurd in het verleden.
Als je de boete krijgt betaal dan direkt om de PV en verdere gevolgen te vermijden..

In plaats van verbolgen te zijn betaal die mannen liever een pint of twee. Zij hebben je een zeer grote dienst bewezen .
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Gebruiker21

#5 , 11 okt 2011 10:52

Om niet te vergeten nog afzonderlijk PV voor eventuele beschadigingen van kunstwerken
U gaat er dus automatisch van uit dat de topic starter weer eens tegen de kathedraal van Antwerpen aan het plassen was? ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

basys
Topic Starter

#6 , 11 okt 2011 12:52

Allemaal goed en wel maar de politie heeft alleen een vermoeden dat ik aan het wildplassen was (wat ook zo was),
ze kunnen dat toch helemaal niet bewijzen ?

En nee het was niet tegen 1 of ander beschermd monument...

Gebruiker21

#7 , 11 okt 2011 13:36

Als politie een vaststelling doet, hebben ze niets te bewijzen. Het zijn beëdigde ambtenaars. Wat zij vaststellen is bij definitie bewezen. (Of je het nu leuk vindt of niet)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#8 , 11 okt 2011 14:18

neen eender welke muur, gebouw of tramhokje.
Vermoeden????broek open enz enz van wie was het plasje dan?

Doctorandus

#9 , 15 nov 2011 12:44

Wellicht wordt er een zogeheten 'GAS'- PV opgesteld (gemeentelijk autonoom sanctierecht); dit is op basis van vaststellingen door de opstellers en zonder verhoor.

Mariette

#10 , 15 nov 2011 13:59

In plaats van verbolgen te zijn betaal die mannen liever een pint of twee. Zij hebben je een zeer grote dienst bewezen .
let er dan wel op dat de armen der wet dan zelf niet snel even een boom gaan bewateren.

jojan

#11 , 15 nov 2011 15:16

Een GAS is geen PV en staat voor Gemeentelijke Administratieve Sanctie. De bevoegde rechtbank om hier beroep tegen aan te tekenen is de politierechtbank. (Tenzij u minderjarig bent dan is de jeugdrechtbank bevoegd).

Mariette

#12 , 13 jan 2012 12:36

Ik vind toch wel dat er een reusachtig verschil is tussen plassen in mensen hun brievenbus of halletje, of tegen de ramen van winkels enzo, en een snelle lozing maken tussen de boskes of tegen een container.

http://www.gva.be/antwerpen/zwijndrecht ... ayton.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is toch gewoon justitie belachelijk maken? Mogen peutertjes in feite nog een plasje maken in de bosjes?

tianneke

#13 , 13 jan 2012 12:40

Om niet te vergeten nog afzonderlijk PV voor eventuele beschadigingen van kunstwerken
U gaat er dus automatisch van uit dat de topic starter weer eens tegen de kathedraal van Antwerpen aan het plassen was? ;)
Ah in dat geval lezen we dat waarschijnlijk in een nieuw boek :wink:

Gebruiker21

#14 , 13 jan 2012 13:00

Ah in dat geval lezen we dat waarschijnlijk in een nieuw boek :wink:
Ik vrees dat ik iets uit de actualiteit gemist heb, want ik kan niet volgen?

artemis

#15 , 13 jan 2012 13:03

Mijn man zag gisteren nog een wildplasser. Die stond in een keldergat te plassen :evil:

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”