Ik huur een studio en ontving van de verhuurder de volgende brief:
Overeenkomstig het huurcontract wordt uw huur ingevolge aanpassing op vervaldag gebracht op ? en dit vanaf 1 april.
Gelieve uw bankinstelling hiervan tijdig te verwittigen opdat op vervaldag het juiste bedrag zal worden gestort daar eventueel onjuiste stortingen administratieve onkosten veroorzaken, waar niemand baat bij heeft en contractueel ten laste van de huurder vallen.
Kan dit zomaar? De brief werd als gewone brief verstuurd met als poststempel 31/03. Moet dit niet aangetekend gebeuren en een maand op voorhand?
Ik heb ook nog een vraagje over de opzegging van het huurcontract. Als ik deze maand nog een aangetekende brief verstuur om het contract op te zeggen, loopt mijn contract dan nog tot 1 juni?
Dit staat in de huurovereenkomst:
Duur van de overeenkomst:
Huur van korte duur: deze overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van ??n jaar, aanvang nemende op 1 april 2004, om te eindigen op 31 maart 2005. Zij wordt maar rechtsgeldig be?indigd indien zij door ??n van beide partijen wordt opgezegd, uiterlijk drie maanden voor het verstrijken van de aangehaalde periode. Bij ontstentenis daarvan wordt zij automatisch verlengd voor ??n jaar, daarna wordt ze omgezet in een standaardhuur, met als aanvangdatum de begindatum van de huur van korte duur.
Alvast bedankt
Bj?rn