Bedrag vergoeding bij huuropzeg

Pascalnewyork
Topic Starter

Bedrag vergoeding bij huuropzeg

#1 , 12 okt 2011 06:22

Ik heb een 3-6-9 huurovereenkomst afgesloten op 1 november 2009, en nu wens ik mijn contract te beeindigen. Ik ben bewust van het feit dat als je in het derde jaar van het contract ben, dat je dan slechts 1 maand vergoeding moet betalen aan de verhuurder (eigenaar).

Praktisch gezien zou ik mijn opzegging willen geven op 1 november 2011 met als objectief een vervalling van de huurovereenkomst op 31 januari 2012 (dus 3 maanden).

Nu als ik mijn opzeg geeft op 1 november 2011, en wetende dat eveneens op 1 november 2011 ik mijn derde jaar start van mijn huurovereenkomst, moet ik dan slechts 1 maand vergoeding betalen, of anders 2 maanden vergoeding?

Belangrijk om te weten is dat de huurovereenkomst is geregistreerd.
Wat is uw mening aub?

Vriendelijk bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Saar_

#2 , 12 okt 2011 09:42

Aangezien je het 3e jaar start op 1 november, moet je 1 maand verbrekingsvergoeding betalen.

Vandebos

#3 , 12 okt 2011 10:08

Aangezien je huurovereenkomst eindigt op op 31/01/2012 gedurende het derde jaar dien je één maand te betalen. Het is datum waarop het contract wordt beëindigd die van belang is, niet de datum van opzeg.

Reclame

Terug naar “Archief”