Beste,
Bedankt voor jullie antwoorden. IK betreur dat mensen hier vragen afbreken door meteen kritiek te geven op mijn handelswijze ivm niet naleving van betaling. IK heb een aangetekende brief gericht naar het ziekenhuis met vraag tot afbetaling, tot op heden geen antwoord, wel herinneringen en meteen extra kosten. Kent iemand het beginsel van schadebeperkingsplicht...er zijn andere manieren om aan hun geld te geraken; DAGVAARDEN lijkt me eerder een represaillemaatregel en heeft een agressief, brutale karakter om iemand meer kosten te bezorgen. Dan meen ik dat gezondsheidszorg enkel berust op winstbejag en geen enkele maatschappelijke bijdrage hee
ft. Wat als ik pleit voor het verzaken van schadebeperkingsplicht (rechtsmisbruik)?
mvg
"IK heb een aangetekende brief gericht naar het ziekenhuis met vraag tot afbetaling, tot op heden geen antwoord, wel herinneringen en meteen extra kosten".
Het zou wel eens rechtsmisbruik kunnen zijn weliswaar door een "vergetelheid" van de tegenpartij. De tegenpartij had tenminste toch een antwoord moeten formuleren (dat is althans gebruikelijk).
Vergeet kopie van het aangetekend schrijven niet aan de rechter te tonen die sowieso "feitelijk" zal oordelen. Formuleer ter plekke de wens af te betalen.
Justiceseeker