alimentatie versus leercontract ?

Focusgirlke
Topic Starter

alimentatie versus leercontract ?

#1 , 17 okt 2011 21:58

even een vraag hier ! mijn zoon van 15.5 j is onlangs op leercontract gegaan omdat hij zich in de school niet meer kon keren .
nu is er mij verteld dat ik daardoor zijn alimentatie moet laten vallen omdat hij zelf een inkomen heeft !!!!!
maar dat beetje geld dient wel om te sparen he , er gaat wekelijks 25 euro naar zijn rekening , en die andere 200 euro gaat op zijne spaarboek en daar word ni aangekomen !!!! ik wil dat hij ne schone cent heeft later !!
is het waar dat hij nu geen alimentatie meer krijgt ???? ik betaal nog wel steeds zijn kleding , zijn school , woon , werk en school abonement , en medicijnen en medische kosten (adhd,concerta 54 mg, dippiperon)
weet iemand daar iets van ?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 18 okt 2011 09:35

Een leercontract maakt deel uit van een erkende opleiding. dit is dus onderwijs. De vergoeding die je kind daarvoor krijgt is géén inkomen.
Bespreek en toon aan de andere ouder dat deze vergoeding niet gebruikt wordt om van te leven (want daar dient kinderalimentatie voor): leg hem uit dat er een deel als zakgeld wordt gebruikt en het overgrote deel naar een geblokkeerde spaarrekening gaat voor later. Andere ouders sparen en beheren spaarrekeningen ook vaak voor de toekomst van hun kind: dat dit kan met deze vergoeding is voor de vader ook een meevaller (het kost hem niets).

Wat extra zakgeld betreft: als je zoon weekend-of vakantiejobs zou doen, wordt dat ook niet aangerekend om de alimentatie te verminderen.
toon aan de vader de bankuittreksels, zodat hij ook weet wat er met het geld gebeurt.
Als hij een beetje verstand heeft zal hij dat niet voor de rechtbank brengen: bovenstaande redenering wordt meestal gevolgd door de rechter.

Reclame

Terug naar “Archief”