Fiets gestolen op het werk

CavaF1
Topic Starter

Fiets gestolen op het werk

#1 , 21 okt 2011 09:36

Vorige week werd mijn fiets gestolen op het werk. Nee, hij lag niet op slot. De fietsenstalling ligt een 20tal meter van de straatkant en is "bewaakt" met verschillende camera's. Er is ook een post waar de bewaking zit maar die hebben geen overzicht op de ingang van de fietsenstalling. Uit de camerabeelden en het badgesysteem is gebleken dat het geen werknemer is die op die dag het werk heeft verlaten. Nu houd het voor mijn werkgever hier op, hij schuift de verantwoordelijkheid volledig in mijn schoenen.
Maar, de camerabeelden zijn compleet waardeloos. De dief is totaal onherkenbaar. hij wist duidelijk waar de camera's stonden en hoe deze zo goed mogelijk trachten te ontwijken.
Kan ik mijn werkgever aansprakelijk stellen omdat de beelden van zodanig slechte kwaliteit zijn en zeer slecht staan gepositioneerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adviesje

#2 , 21 okt 2011 10:10

Beste,

ik vrees dat u weinig kan doen,
uw werkgever is namelijk niet eens verplicht camera's te hangen,
dus u kan het hem ook niet kwalijk nemen dat wanneer deze er hangen zij slecht werken,
uw werkgever zal bovendien stellen dat u steeds als een goede huisvader op uw bezittingen moet letten,
hetgeen u hier niet gedaan heeft door deze niet op slot te doen,
waardoor de schade(hier de diefstal) er mede komt door uw nalaten en er dus geen oorzakelijk verband is tussen het stelen vd fiets en de slechte camera's...

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 okt 2011 15:27

indien u de fiets nodig hebt voor het werk (behalve om naar huis te rijden), is het een andere zaak

Reclame

Terug naar “Andere”