Verlaat de woning

Witteke81
Topic Starter

Verlaat de woning

#1 , 27 okt 2011 11:21

Beste,

Ik heb net een relatie achter de rug van 1 jaar gisteren vertrok mijn vriendin zonder pardon,
ze heeft het huis verlaten en is vertrokken met haar kind.

nu ben ik zelf wel de eigenaar van deze woning, alle facturen staan op mijn naam heeft ze nog nooit iets moeten van betalen omdat ze dat ook niet financieel aan kon omdat ze schulden had en niet werkte , de laatste maand heeft ze gewerkt maar nog geen enkel factuur betaal en een hoop facturen gemaakt zoals telefoon gsm enz.

het probleem is dat dus alles op mijn naam staat en ik alles betaal zowel de afbetaling van het huis als de rest kan ik hier iets van terug krijgen of niet.

en hoe kan ik mij beschermen tegen de deurwaarders van haar als zij haar betalingen niet doet van haar schulden.

ook de dochter van haar kan ik hier iets aan doen dat ik haar ooit nog wel kan zien want ondertussen voelde zij gewoon als mijn eigen dochter.

ziekenboekje enz staat ook allemaal op mijn naam ook dat van haar, verzekeringen enz.

Met vriendelijke groetjes

Witteke81

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 27 okt 2011 11:35

U moet zo snel mogelijk contact opnemen met de wijkagent om te melden dat zij niet meer op uw adres gedomicilieerd is. Zij zal dan (na vaststelling) ambtshalve geschrapt worden van uw adres (als zij zou nalaten zich ergens anders te domicilieren). Dit beschermt u tegen schulden op haar naam.

Ziekenfonds, verzekeringen en alles wat op uw naam staat en van haar is moet u op de hoogte brengen dat zij niet meer bij u woont.

Ivm afbetaling van het huis en facturen EGW enzo dat had u beter natuurlijk op voorhand laten vastleggen in een samenlevingscontract. Zij heeft nooit moeten betalen, maar zou nu wel mee moeten betalen, ik denk dat dat moeilijk gaat worden om er iets van terug te vorderen.

Eventueel kan u proberen via de rechtbank een omgangsrecht te krijgen, omdat u een tijd het dochtertje mee heeft opgegvoed, maar dat is iets wat u met een raadsman moet bekijken. Juridisch gezien bestaat de mogelijkheid, of het wordt toegestaan door een rechter is natuurlijk iets wat ik niet kan beoordelen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”