groepsverzekering

sleper
Topic Starter

groepsverzekering

#1 , 27 okt 2011 08:03

Wat in zulks geval ? Man komt te overlijden , 57 jaar, laat echtgenote achter en 2 gehuwde kinderen . Hij had via zijn werk een groepsverzekering .Deze komt nu toe aan zijn echtgenote of komt deze in de gemeenschap zodoende dat de 2 kinderen er deels "blote eigenaar" van worden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 okt 2011 14:19

Dat hangt af van wie er in het kontrakt als begunstigde -na overlijden titularis- werd opgegeven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Marijkealleen

#3 , 27 okt 2011 14:38

Inderdad, staat expliciet zo in het contract vermeld wie de begunstigde is.

Reclame

sleper
Topic Starter

#4 , 27 okt 2011 17:42

Zijn echtgenote was begunstigde dus volgens jullie zal ze dan ook vrij over het uit te keren bedrag kunnen beschikken . ik dacht dat er een mogelijkheid bestond dat het bedrag v in de gemeenschap moest worden ingebracht ; dank voor repliek

wanton

#5 , 27 okt 2011 17:52

Bij een polis groepsverzekering is meestal de echtgenoot/ote de begunstigde bij uitbetaling wegens overlijden. Gewoonlijk zijn die polissen ook zodanig dat zij voldoen aan de voorwaarden om uitgekeerd te worden, zonder successierechten. Op dat moment is er geen gemeenschap meer!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

sleper
Topic Starter

#6 , 27 okt 2011 20:37

dank voor duidelijke antwoorden .

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”