bedankt allemaal voor het antwoorden
Mijn vader denkt dat het eerder een schenking gaat zijn naar zijn kinderen toe. Is dit dan ook 3 %?
Meer dan waarschijnlijk is verkopen het goedkoopste.
Aangezien jullie al mede-eigenaar zijn bedraagt het registratierecht slechts 1 percent.
idd wij zijn mede-eigenaar maar momenteel heb ik een zus die financieel niet kan meedoen om het huis te kopen , aangezien het plan was dat het huis ofwel doorverkocht ofwel geschonken wordt aan alle kinderen...
Vraag, stel huis is geschat op 500000€-- voor 25000€ zijn we al mede eigenaar dus moet er maar 3% of 1% op de overige 250000€ betaald worden?
IS er de mogelijkheid om een clausule bij te voegen dat mijn vader het vruchtgebruik blijft behouden tot zijn dood
En dat zijn echtgenote niks krijgt!?? Het is hem vooral daarom te doen omdat zij enkel wacht op zijn dood...
Jojan , er zal geen gezinswoning te vererven zijn als (één van ) de kinderen het huis inkopen. Een probleem gaat wel kunnen worden dat zij het vruchtgebruik op het geld dat vader van de verkoop ontvangt , zal krijgen.
Wat bedoelt u hiermee?? Als ik het goed begrijp gaat stiefmoeder bij schenking niks krijgen en bij verkoop het geld dat de verkoop opgebracht heeft...
Dus weer de vraag, schenken of verkopen voor ons vader beter?
bedankt!