Aanklagen politie tijdens celstraf..

WindowsXP
Topic Starter

Aanklagen politie tijdens celstraf..

#1 , 30 okt 2011 10:46

Wat kun je juist doen indien een politieagent weigert om water te geven tijdens je celstraf van 12uur!!!!!

Kun je dit bewijzen of hoe zit dit in mekaar?

PS: GELIEVE ALLEEN SERIEUZE REACTIES EN ANDERS NIET REAGEREN.. OF ALS DIT JE HELEMAAL NIET INTERESSEERT OOK NIET REAGEREN!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 30 okt 2011 11:43

Art. 33sexies Wet van 5 augustus 1992 op het politieambt:
"Elke persoon die het voorwerp uitmaakt van een vrijheidsberoving heeft tijdens de ganse duur van zijn vrijheidsberoving recht op voldoende drinkwater, het gebruik van aangepast sanitair en, rekening houdende met het tijdstip, recht op een maaltijd."

Normaal zullen dergelijke zaken worden opgenomen in het proces-verbaal. Als je geen water zou hebben gekregen kan je steeds een bezoek brengen of klacht indienen bij de dienst intern toezicht van de desbetreffende politiezone.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2011 11:48

Zou er ook kunnen vanaf hangen wanneer er water gevraagd werd: onmiddellijk na de opsluiting of na bvb 10 uur cel.

Reclame

WindowsXP
Topic Starter

#4 , 30 okt 2011 12:47

Art. 33sexies Wet van 5 augustus 1992 op het politieambt:
"Elke persoon die het voorwerp uitmaakt van een vrijheidsberoving heeft tijdens de ganse duur van zijn vrijheidsberoving recht op voldoende drinkwater, het gebruik van aangepast sanitair en, rekening houdende met het tijdstip, recht op een maaltijd."

Normaal zullen dergelijke zaken worden opgenomen in het proces-verbaal. Als je geen water zou hebben gekregen kan je steeds een bezoek brengen of klacht indienen bij de dienst intern toezicht van de desbetreffende politiezone.
Hoe is het beste dat je klacht indient tegen een politieagent?Want ik ga ervan uit dat ZIJN colleaga's hem iets ofwat gaan beschermen en desnoods de klacht in de vuilnisbak gooien ofzo?
Zou er ook kunnen vanaf hangen wanneer er water gevraagd werd: onmiddellijk na de opsluiting of na bvb 10 uur cel.
Na paar uurtjes man..

float

#5 , 30 okt 2011 15:20

Je kunt ofwel langsgaan ofwel een brief schrijven ter attentie van de korpschef van de politiezone.

WindowsXP
Topic Starter

#6 , 30 okt 2011 19:49

Je kunt ofwel langsgaan ofwel een brief schrijven ter attentie van de korpschef van de politiezone.
Dat ga ik zeker doen! Thx!

Franciscus

#7 , 31 okt 2011 23:15

Controleorganismen : comité P, algemene inspectie en bijzonder commissie parlement.
Waarvoor zat betrokkene vast ..bestuurlijk (overlast, dronkenschap) of gerechtelijk tts aanhouding of arrestatie.

Gebruiker21

#8 , 02 nov 2011 10:32

Laat weten wat het resultaat was. Ik ben wel benieuwd!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

float

#9 , 02 nov 2011 11:13

Controleorganismen : [...] bijzonder commissie parlement.
Kan je dat eens detailleren?

ganapathi tantra

#10 , 02 nov 2011 11:47

ik veronderstel dat als je water vraagt op dezelfde toon als berichten post dat je op droog zaad blijft zitten.
Misschien kan u eerst de ware toedracht van de weigering bekend maken. Misschien was er een medische
reden en volgde de betrokken agent alleen instructies op.
Anderzijds had u dan geen sanitair blok in uw cel ?
Verder lijkt het mij ook zo dat gezien de lengte van de opsluiting u in ieder geval een eetmaal werd gepresenteerd.
Was daar dan niks te drinken bij ?

Ik denk dat er meer ernstige zaken zijn dan hiermede de politiediensten te belasten. En uiteindelijk zijn er
ook meerdere agenten van dienst. Het lijkt mij raar dat alle agenten van dienst en ter plekke u zulks éénvoudig
zouden weigeren als daar geen echt gegronde reden toe is.

Wat zou de echte basis zijn van uw klacht ? Indien voldoende ernstig lijkt mij comité P aangewezen. Anderzijds
een advocaat in dienst nemen die dit in een ernstig dossier kan gieten en beter zijn weg kent inzake de te volgen
procedure(s). Maar ik twijfel of er voldoende stof is
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

WindowsXP
Topic Starter

#11 , 02 nov 2011 12:54

ik veronderstel dat als je water vraagt op dezelfde toon als berichten post dat je op droog zaad blijft zitten.
Jij durft wel eh?! :evil:

Er zijn een HELEBOEL politieagenten die eerst eens iets van "beleefdheid" kunnen leren ok?! Voor WAT je ook in de cel zit en IN WAT SITUATIE HUN MOETEN OBJECTIEF blijven en niet gebruik maken van "machtsmisbruik"... .
Misschien kan u eerst de ware toedracht van de weigering bekend maken. Misschien was er een medische
reden en volgde de betrokken agent alleen instructies op.
:lol: :lol: :lol: :lol: Die is wel goed!!!! DE WARE TOEDRACHT??!!!.. denk je dat ik lieg ofzo?En NEEN er was geen medische reden als oorzaak van dit geval. Er zitten altijd wel klootzakken bij en hij was er zo eentje die op die moment verantwoordelijk was voor de cel.
Anderzijds had u dan geen sanitair blok in uw cel ?
Sanitair blok wel maar geen kraantje.
Verder lijkt het mij ook zo dat gezien de lengte van de opsluiting u in ieder geval een eetmaal werd gepresenteerd.
Was daar dan niks te drinken bij ?
Klopt heb 1x een maaltijd gekregen maar daar is ook maar 1x een drankje bij maar de lengte van de opsluiting was... 12UUR!!!!!

Wat zou de echte basis zijn van uw klacht ?
:lol: :lol: :lol:

De "echte basis".. jonges jonges jonges toch.. .

Antwoord:.. "dorst" misschien?! :roll:

ganapathi tantra

#12 , 02 nov 2011 13:20

ik denk dat met de eerste zin uit mijn post en de reactie daarop het bewijs eigenlijk al geleverd is
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21

#13 , 02 nov 2011 13:24

[Er zijn een HELEBOEL politieagenten die eerst eens iets van "beleefdheid" kunnen leren ok?!
ROFLOL!!! ...zei de man die in de cel zat. Je bent opgepakt omdat je te beleefd was, zeker?

Je hebt een maaltijd en drank gekregen. Op onze kosten dan nog!!! Wees blij in plaats van te zagen. Had je je manieren gehouden was je niet in de cel beland om te beginnen. Iemand die niets mispeutert gaan ze echt niet zomaar vastzetten, hoor!

Echt... laat me weten wat het resultaat van uw "zaak" is. Ik ben echt benieuwd. Hopelijk wordt je niet vierkant in je gezicht uitgelachen (de kans is groot).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

float

#14 , 02 nov 2011 14:04

Dat doet helemaal niet ter zake. Een aangehouden persoon heeft recht op voldoende drinkwater.

Vandebos

#15 , 02 nov 2011 14:11

Willen de criticasters die weinig of niets bijdragen aan deze post, uitgezonderd hun goddelijke mening, zich verder onthouden van commentaar?
Blijkbaar blijft er nog steeds verwarring bestaan tussen de funktie van dit forum en deze van sommige andere fora waar het de gewoonte is de poster ipv het probleem aan te vallen :Vandebos.

Terug naar “Archief”