vader verkoopt woning

Bart_vv
Topic Starter

vader verkoopt woning

#1 , 21 apr 2007 17:53

Ik leef al enige tijd in onmin met mijn vader. Ik ben enig kind en enige potenti?le erfgenaam.

Hij heeft een huis waarvan hij 100% eigenaar is. Nu is hij van zin deze woning te verkopen met als doel mij als erfgenaam te benadelen en ervoor te zorgen dat bij eventueel overlijden ik weinig tot niets zou overerven?

Kan ik hier iets tegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 22 apr 2007 14:53

Als hij geestelijk gezond is, kunt u daar niets tegen doen. Een eigenaar beschikt vrij over zijn goederen: hij verkoopt wat hij wil en hij doet zijn geld op hoe hij wil.

(tussen haakjes, niemand zegt dat u langer zult leven dan hem. Is uw erfenis geregeld; m.a.w. zal hij niet erven van u?)

wanton

#3 , 23 apr 2007 13:15

Bart ,
ik weet ook niet wat je kan doen. Spreek eens een advocaat of notaris aan.
Waar je wel moet voor opletten is , dat het zou kunnen dat jij successierechten moet betalen op iets dat je niet krijgt. Hoe kan dit?
Vader verkoopt zijn huis en geeft het geld weg ( aan een nieuwe vriendin , aan een familielid , maar) niet aan u. Hij overlijdt binnen de drie jaar , zonder testament. U wordt , als wettelijk en reservatiar erfgenaam verondersteld het geld te hebben ontvangen en U zal belast worden. U moet op dat ogenblik weigeren of aanvaarden onder voorbehoud van boedelbeschrijving.
Groeten.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”