Klopt niet. Als je als gehuwde een lening afsluit buiten medeweten van je partner om, kan die laatste de nietigheid ervan inroepen voor de rechtbank.Je partner 'moeten' vermelden is enkel en alleen voor eventuele borgen.
Sta me toe dit met een korreltje zou te nemen. Zoals vaak horen we maar 1 kant vh verhaal, nl het verhaal van de klant (waarschijnlijk jijzelf ipv "ik ken iemand...").Desondaks feit dat banken onderling zeker geen toegang mogen verlenen tot je rekening zijn er banken die het wel doen Ik weet van een
geval waar 2 houders van een [bank] rekening onderdruk werden gezet. De ene had ingevolge ziekte problemen bij [bank] en geen andere rekening. De andere had ook een rekening bij CBZ en ze hadden gezamelijk een rekening bij een zusteronderneming van [bank]. Plots werd de rekening bij dat zusterbedrijf geblokkeerd. Toen bij nadere uitleg er geen antwoord kwam en er werd gedreigd met een procedure werd opnieuw alles vrijgegeven.
Gelieve uw persoonlijk frustratie omwille van de eigen faliekant afgelopen zaken elders te uiten.Uiteindelijk zijn het toch de mensen die bij die banken werken die dergelijke strategien op poten zetten. Er is dus heel
wat hypocrisie in de zin van t'is niet wij maar de bank. De malaise van de bankwereld is er dus eentje van de mensen zelf die er werken al of niet
gestuwd door een ongebreidelde vorm van kapitalisme en egocentrisme
Sowieso geen aanvraag indienen bij je huisbankier ([bank]), want zij weten van de problemen met je vriendin en zullen je daarom geen krediet willen toestaan. De achterliggende reden is omdat geweten is dat mensen die samenwonen met iemand die in CSR zit ook sneller geneigd is de stap te zetten naar CSR bij moeilijkheden.ok bedankt voor je reactie,
ik dacht ook hetzelfde,gewoon mijn vriendin verzwijgen.
we zijn niet wettelijk samenwonend dus is niet vermeld op mijn loonfiche.
Het enige probleem is dat (net zoals je zegt) wel alles vermeld wordt op mijn rekeninguitreksel
zoals die inkomsten van haar advocate.
Ik denk dat ik zowieso voor een persoonlijke lening naar cofidis ga ipv dexia(waar mijn rekeningen staan)
het JKP is hetzelfde en ik denk dat ze minder vragen stellen en alles word geregeld via internet.
ik denk wel dat kredietverstekkers toegang hebben tot je rekeningen om allles te kunnen bekijken?
of niet?Kunnen ze enkel afgaan op uitreksels misschien?
Kan ik eventueel dan zelfs mijn samenwonende situatie verzwijgen?dat krijg ik geen vragen over mijn partner.
grtn
Alleen de top verdient goed in de banksector. De tijd dat je als bediende erg goed verdiende in de banksector is voorbij. In tal van andere sectoren verdien je beter, is de druk minder (van de klanten) en de regels minder streng (wetgeving wordt alsmaar strenger in de banksector) én heb je meer verlof. Vergeet ook maar het fabeltje van de grote bonussen. De "grote" mannen vangen grote bonussen, maar de doorsnee bankbediende z'n bonus is zeker niet groter dan wat men in andere sectoren krijgt.Wat dan te zeggen van ex werknemers van banken die uit pure afkeer hun
goed betaalde jobs hebben verlaten. Ik denk niet dat die op één hand te tellen zijn.
En dus worden beide hoofdelijk aansprakelijk.Klopt niet. Als je als gehuwde een lening afsluit buiten medeweten van je partner om, kan die laatste de nietigheid ervan inroepen voor de rechtbank. Vandaar dat banken altijd de andere partner, zelfs bij wettelijk samenwonenden zullen laten meetekenen.
Alleen de top verdient goed in de banksector. De tijd dat je als bediende erg goed verdiende in de banksector is voorbij. In tal van andere sectoren verdien je beter, is de druk minder (van de klanten) en de regels minder streng (wetgeving wordt alsmaar strenger in de banksector) én heb je meer verlof. Vergeet ook maar het fabeltje van de grote bonussen. De "grote" mannen vangen grote bonussen, maar de doorsnee bankbediende z'n bonus is zeker niet groter dan wat men in andere sectoren krijgt.Wat dan te zeggen van ex werknemers van banken die uit pure afkeer hun
goed betaalde jobs hebben verlaten. Ik denk niet dat die op één hand te tellen zijn.
Dat mensen veranderen en in een andere sector gaan werken betekent gewoon dat ze elders meer kunnen verdienen in een betere werkomgeving (de controle in een bank is bv enorm streng, elke toetsaanslag wordt gelogd bij wijze van spreken). En heeft weinig met afkeer te maken (al is het wel populair om het zo te verkopen)
Een startende bachelor verdient meer als hij bij de gemeente gaat werken dan dat hij start bij een bank...
Appreciatie van de klanten is ook quasi nul in de banksector: voor een reis te boeken of een koelkast te kopen of te shoppen neemt men verlof, maar o wee als men naar de bank moet komen: "kan dat niet opgestuurd worden?", "Kan je 's avonds niet bij ons langskomen?" "Kan ik 's morgens om 7 uur niet langskomen?". "Werken jullie ook op kerstdag..."//
je hebt idd meerdere manieren om iets verkocht te krijgen: ofwel staalhard ontkennen dat er uberhaupt een probleem is of het voetvolk gebruiken om
te verklaren dat het allemaal niet zo erg is als het blijkt.
Ik denk net zoals zovelen dat de financiele horde het vooral te danken heeft aan het feit dat ze zeer goed met de politiek verstrengelt zijn en zo hun
redding hebben hun bewerkstelligen. Een normaal bedrijf was allang failliet verklaard. En er wordt ons met veel vijven en zessen wel vanalles en nog wa tuitgelegd over sociaal en maatschappelijk belang maar da tis shi..... met een gouden strikje. Want de ene keer is de bank een privé instelling en moeten ze niks weten van hun sociale of maatschappelijk structurele rol en de andere keer vooral als het over giften/leningen en reddingskredieten
gaat zijn ze oh zo belangrijk.
Eens kijken of die banken er dezelfde regels inzake naastenliefde er op na houden als een klant door "de omstandigheden" zoals ze het zelf zo mooi uit hun duim zuigen mbt hun eigen incompetentie het moeilijk krijgt en wat ruimte nodig heeft. In volle krisis is meer maals bewezen dat banken heel wat problemen hebben veroorzaakt bij bedrijven die al jarenlang trouwe en goede klanten waren en dan plots het mes op de keel kregen.
Sorry hoor maar me dunkt gezienuw uitleg dat u tot dat wereldje behoort
je hebt idd meerdere manieren om iets verkocht te krijgen: ofwel staalhard ontkennen dat er uberhaupt een probleem is of het voetvolk gebruiken om
te verklaren dat het allemaal niet zo erg is als het blijkt.
Ik denk net zoals zovelen dat de financiele horde het vooral te danken heeft aan het feit dat ze zeer goed met de politiek verstrengelt zijn en zo hun
redding hebben hun bewerkstelligen. Een normaal bedrijf was allang failliet verklaard. En er wordt ons met veel vijven en zessen wel vanalles en nog wa tuitgelegd over sociaal en maatschappelijk belang maar da tis shi..... met een gouden strikje. Want de ene keer is de bank een privé instelling en moeten ze niks weten van hun sociale of maatschappelijk structurele rol en de andere keer vooral als het over giften/leningen en reddingskredieten
gaat zijn ze oh zo belangrijk.
Eens kijken of die banken er dezelfde regels inzake naastenliefde er op na houden als een klant door "de omstandigheden" zoals ze het zelf zo mooi uit hun duim zuigen mbt hun eigen incompetentie het moeilijk krijgt en wat ruimte nodig heeft. In volle krisis is meer maals bewezen dat banken heel wat problemen hebben veroorzaakt bij bedrijven die al jarenlang trouwe en goede klanten waren en dan plots het mes op de keel kregen.
Sorry hoor maar me dunkt gezienuw uitleg dat u tot dat wereldje behoort
Ik sta verstomd en ben ontroerd van zoveel naastenliefde en sociaalvoelendheid... Nog een geluk dat jij als ondernemer nooit advocaten en deurwaarders hebt ingeschakeld als klanten niet betaalden...
En nog een geluk dat jij nooit banken nodig hebt gehad bij de uitbouw van je zelfstandige activiteit.