#1 , 01 nov 2011 15:03
Een collega van mij zit met een zwaar probleem.Zij heeft mij hierover verteld en ik weet niet echt welke raad te geven, daarom wou ik hier een bericht achterlaten.
Het gaat om het volgende :
Zij heeft begin dit jaar iemand leren kennen via internet, een Britse vrouw die nu permanent in Roemenië woont. Mijn collega is lesbisch, en wou nieuwe mensen leren kennen, aangezien ze zelf Roemeense is, zocht ze contact met mensen van daar, en deze was één van hen.
De situatie is volledig uit de hand gelopen. Die Britse is tot over haar oren verliefd geworden, heeft haar hoofd gek gemaakt en mijn collega werd hierdoor op de duur degegouteerd van.
Zij wou alles stopzetten, heeft dit ook aan haar uitgelegd, maar die wou van geen "nee" horen. Heeft haar heel veel geld opgestuurd, en daar wringt bij mij ook het schoentje... "Waarom heeft ze dit geld aangenomen?!" Mijn collega heeft me verteld dat ze dit had gedaan toen ze zelf ook nog iets voelde voor die ander,daarna heeft ze niks meer gedaan, maar die ander gaf niet zo snel op en bleef haar contacteren met stroperige e-mails, telefoons en smsen. Ze heeft mijn collega ook verteld dat ze dit geld stuurde omdat ze zoveel van haar hield en alles voor haar overhad, haar zelfs in haar huis wa opnemen zodat ze samen konden zijn. Wat mij dan weer de indruk geeft dat die ander een "rare" persoonlijkheid heeft. Er is uiteindelijk niks van gekomen, maar nu maanden later zijn de problemen naar boven gekomen.
De Britse vrouw heeft haar ouders opgespoord (via hun CNP nummer, wat in België het Rijksregisternr is, en wat blijkbaar in Roemenië illegaal is om als burger te verkrijgen, maar corruptie viert daar hoogtij,dus heeft ze die wel gekregen van een politieagent), en heeft nu officieel een klacht ingediend bij de politie waarin ze beweerd dat mijn collega het geld heeft GESTOLEN en zij zou beschuldigd kunnen worden van "misbruik in vertrouwen".
De schrik zit er goed in, want als je geen connecties hebt in Roemenië, ben je gezien voor de moeite en riskeer je zelfs een gevangenisstraf.
De Britse heeft ook gezegd dat ze alle documenten met de transacties heeft bijgehouden,alsook emails en smsen.
Zijzelf heeft enkel een paar emails over waarin die Britse zichzelf some tegenspreekt, dan zegt ze dat het geen diefstal was maar een soort "lening" daarna veranderd ze weer haar verhaal.
Kunnen deze documenten,smsen en emails als bewijs tegen haar worden gebruikt? Die Britse heeft tenslotte uit eigen vrije wil dat geld opgestuurd! Ik begrijp ook wel dat zij dit ten eerste niet had mogen aanvaarden, maar er is nu geen weg terug.
En de reden waarom ik dit op een Belgische site post, is omdat mijn collega ook de Belgische nationaliteit bezit, en inzit met wat er haar hier kan gebeuren.
Ik hoop een antwoord te vinden...