Schending van vertrouwen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Schending van vertrouwen

#16 , 01 nov 2011 21:19

Niet alleen daar hoor.
Hoe weet vriendin van de juridische actie? Heeft Britse dat gezegd of een mail ( geschrift) of....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WendyVP
Topic Starter

#17 , 01 nov 2011 21:27

Politie is langsgeweest bij haar ouders thuis. Zij hebben haar ingelicht over wat er gaande was.

roharro

#18 , 01 nov 2011 21:45

ik weet ook wel van mijn collega dat zij altijd heeft gezegd dat ze het geld dat ze heeft gekregen, zou teruggeven.
Dan is het overduidelijk nietwaar? Dan moet ze dat ook doen.....
Mijn (zeer sterk) buikgevoel vertelt me dat de Britse dit aan de hand van documenten, sms'sen en emails kan aantonen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

WendyVP
Topic Starter

#19 , 01 nov 2011 21:53

Sms'sen en e-mails zijn natuurlijk wel gemakkelijk aan te passen. Ik begrijp uw standpunt ook. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen.
Indien die ander al dat geld uit vrije wil heeft gegeven, en er geen "belofte" is gedaan alleen is gezegd dat ze dat geld wou teruggeven,
heeft die vrouw dan nog enige poot om op te staan?

roharro

#20 , 01 nov 2011 21:57

Sms'sen en e-mails zijn natuurlijk wel gemakkelijk aan te passen. Ik begrijp uw standpunt ook. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen.
Indien die ander al dat geld uit vrije wil heeft gegeven, en er geen "belofte" is gedaan alleen is gezegd dat ze dat geld wou teruggeven,
heeft die vrouw dan nog enige poot om op te staan?
Een zeer sterke poot: de overmaking van het geld heeft sporen nagelaten (Western Union, zelfs rechtsstreeks op rekening gestort). Ik begrijp dat er geen document is opgesteld waaruit blijkt dat het een schenking was. Bijgevolg is het een lening en leningen moeten worden terugbetaald!!!
Ziet er dus zeer slecht uit voor uw vriendin.

WendyVP
Topic Starter

#21 , 01 nov 2011 22:00

Ik weet tenminste iets meer nu. Als er nog meer info kan gegeven worden, is die natuurlijk steeds welkom. Alvast bedankt!

meesje

#22 , 01 nov 2011 22:43

Niet alleen ingeval van lening moet worden terugbetaald. Uit verschillende vonnissen blijkt dat ook "liefdesschenkingen" in een aantal gevallen kunnen worden teruggevorderd. Bijv. indien de relatie wordt verbroken door de begunstigde.
Waar een weg is is een wil.

WendyVP
Topic Starter

#23 , 01 nov 2011 22:50

Bedankt Meesje voor uw antwoord.

Franciscus

#24 , 02 nov 2011 00:01

Gezien politie is langs geweest bij de ouders wat heeft het gedeelte van 'het zogezegd' doorgeven van die CNP nr dan met de zaak te maken?
Wat ging de politie bij de ouders doen ...zijn ze partij in het geding???

WendyVP
Topic Starter

#25 , 02 nov 2011 13:17

Neen, zo werken ze in Roemenië...Indien er een klacht is ingediend, moeten zij be de beschuldigde(n) gaan en zeggen dat er een zaak is gestart. Het doorgeven van die CNP-nummer
is daarvoor al gebeurd. Dat had die Britse in een e-mail vermeld, dat ze die nu in haar bezit had, en had de wijze waarop uitgelegd, waardoor het nog meer illegaal overkwam.

Veebee

#26 , 02 nov 2011 14:09

Is het geen oplossing gewoon dat het geld teruggegeven wordt? Gewoon al uit principe, je geeft zelf aan dat de tegenpartij labiel overkwam.
Of gaat het om zo een gigantisch bedrag dat je collega nu niet meer heeft?

roharro

#27 , 02 nov 2011 15:55

Neen, zo werken ze in Roemenië...Indien er een klacht is ingediend, moeten zij be de beschuldigde(n) gaan en zeggen dat er een zaak is gestart. Het doorgeven van die CNP-nummer
is daarvoor al gebeurd. Dat had die Britse in een e-mail vermeld, dat ze die nu in haar bezit had, en had de wijze waarop uitgelegd, waardoor het nog meer illegaal overkwam.
Illegaal? Niks illegaal. Waarschijnlijk heeft die mevrouw een advocaat aangesteld en die hebben het recht op het bekomen van die informatie. Is in B zo alsook in alle andere EU landen. Alles lijkt erop dat de schulden moeten terugbetaald worden.

Franciscus

#28 , 05 nov 2011 17:55

Naar beschuldigde gaan ....dus haar adres is in Roemenië

WendyVP
Topic Starter

#29 , 05 nov 2011 22:03

Nee, haar Roemeense identiteitskaart vermeld nog steeds het adres waar ze daar heeft gewoond, dit blijft daar gelden... Hier in België krijgt ze volgend jaar haar nationaliteit.

Terug naar “Archief”