Compensatie zwart geld door aannemer

WP002

Re: Compensatie zwart geld door aannemer

#31 , 03 nov 2011 11:40

Ge wílt niet weten wat voor een rij er op de parking van de Colruyt stond...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#32 , 03 nov 2011 11:42

Ge wílt niet weten wat voor een rij er op de parking van de Colruyt stond...
Da meende nie? Ik dacht er deze middag om te gaan :-(... Iemand die weet of de Colruyt in Merelbeke er nog heeft? (Sorry voor den off topic)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21

#33 , 03 nov 2011 15:20

Merelbeke had er dus geen meer. Blijkbaar zijn bij zowat alle Colruyt winkels de boxen deze morgen na een uur of twee reeds uitverkocht. Leuk, zo nen bon waar ge niets mee kunt doen... Dan toch maar eens naar de abdij bellen en een half dagske verlof nemen om nen bak te gaan ophalen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

ganapathi tantra

#34 , 03 nov 2011 19:13

verdikke nu hebben we hype paters ook.

ik ben een fervent bierdrinker. ik ben althans volgens mijn omgeving een zeer goede hobby kok en in dat verband staat wijn
nog maar met zeer beperkte mate op het menu. Ik concentreer me ook mee rop biergerechten. Maar zelfs dan laat ik mij
niet in met wat vandaag in de diverse colruyts gebeurde. En eerlijk gezegd vraag ik mij af hoeveel er vandaag stonden die
niks maar dan ook helemaal niks van bier afweten laat staan het drinken met de nodige flair.

De éénmalige strategie van de paters is zeker te verdedigen als je het doel kent. Maar in wat voor een wereldtje leven wij in 2012
dat ze gaan rennen voor een kartonneke bier. Kvind het een beetje zielig. Straks nog in het nieuws ook ? Colruyt zal er goed bij
varen. De echte bierliefhebber iets minder want ik zou de verlebberde kartonnekes over 2 jaar die ergens in een hoekje staan niet
willen tellen. En moest er geen zijspoor zijn in deze topic was het het hele gedoe zelfs ontgaan.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

mava105

#35 , 03 nov 2011 19:45

Colruyt zal er goed bij varen.
alle privaat firma's hebben belangeloos meegewerkt, en er dus geen euro aan verdiend.Van het ontvangen geld moeten alleen de produktiekosten en materiale betaald worden. De rest is voor de paterkes

ganapathi tantra

#36 , 03 nov 2011 20:43

het grappigste woord in deze is "belangeloos" :lol: :lol:

Gebruiker21

#37 , 04 nov 2011 08:34

Ik vind het niet kunnen dat ze niet genoeg boxen hebben. Veel mensen zijn speciaal ne Knack of ne Standaard gaan kopen voor die bon. Niet iedereen zit thuis op ne weekdag, om zo nen box te gaan afhalen! Het zijn weer de gepensioneerden en werklozen die der mee weg zijn (ironisch bedoeld, voor de duidelijkheid).

Het zou netjes zijn van de paterkes als ze boxen bijmaken tot iedereen die een bon heeft, een boxje kunnen kopen heeft. Ik hoop dan ook dat men dit gaat doen, kwestie van niet te veel mensen te ontgoochelen.

ganapathi tantra

#38 , 04 nov 2011 17:28

moest je zo'n bon hebben om een box te kunnen kopen of diende die een ander doel ?

indien niet dan vind ik dat ook niet echt eerlijk en moesten ze idd evenveel boxen als bonnen hebben
voorzien.

WP002

#39 , 04 nov 2011 19:11

moest je zo'n bon hebben om een box te kunnen kopen of diende die een ander doel ?
Ja, die moest je hebben. 1 bon = 1 box. In sommige winkels hanteerden ze ook het principe 1 bon per klant. In de Colruyt waar ik ben gegaan ging zelfs de vlieger niet op dat papa, mama en de twee kindjes alle vier een bon hadden: de kindjes kregen géén box mee want dat is alcoholverkoop aan minderjarigen. Ik heb echter nogal wat koppels met 2 boxen zien buitengaan.

mava105

#40 , 04 nov 2011 20:00

Ik heb hier nog een bon. Daar staat op: 1 pakket per klant. Enkel geldig bij afgifte van de originele bon, en tot zolang de voorraad strekt.
Zelf heb ik al 2 lege flesjes :(

mava105

#41 , 08 nov 2011 11:37

Blijkbaar zijn er mensen die dat bier toch niet zo graag lusten, want het wordt momenteel MASSAAL aangeboden op eBay. Biedingen hier gaan tot 80,00 € + 15 € verzendingskosten.
Blijkbaar ook al te koop via Kapaza en 2de hands. (Als dat bier dan maar niet vervangen is door donker tafelbier :mrgreen: )

Gebruiker21

#42 , 08 nov 2011 13:24

Blijkbaar zijn er mensen die dat bier toch niet zo graag lusten, want het wordt momenteel MASSAAL aangeboden op eBay. Biedingen hier gaan tot 80,00 € + 15 € verzendingskosten.
Blijkbaar ook al te koop via Kapaza en 2de hands. (Als dat bier dan maar niet vervangen is door donker tafelbier :mrgreen: )
Als niemand die dingen nu koopt, kunnen we binnenkort zo'n boxje op de kop tikken voor 10 € + 15 € verzending ;-)

Ik wil gerust zo'n boxje overkopen van iemand, maar ik ga geen woekerwinsten betalen. 30 € wil ik er maximum voor geven als ik het ergens in de buurt kan ophalen. 5 € voor die mens zijn moeite, maar that's it. Meer geef ik er niet voor.

Trouwens, als je een bak bij de brouwerij haalt mag je dit bier niet "in de handel" brengen (staat op de verkoopsvoorwaarden op de site van de abdij). Zijn mensen die een bak op eBay zetten dan strafbaar? Of wordt eBay niet als "handel" gezien?

mava105

#43 , 08 nov 2011 15:38

[Trouwens, als je een bak bij de brouwerij haalt mag je dit bier niet "in de handel" brengen (staat op de verkoopsvoorwaarden op de site van de abdij). Zijn mensen die een bak op eBay zetten dan strafbaar? Of wordt eBay niet als "handel" gezien?
En toch wordt er een bak met 24 flesjes te koop aangeboden op ebay, bijna aan het driedubbele van de prijs in de abdij..

Gebruiker21

#44 , 09 nov 2011 08:44

I know. Ik heb die persoon erop aangesproken met de vraag of hij / zij niet beschaamd was. het antwoord dat ik kreeg was dat het puur was om de bierliefhebber te helpen, en dat de prijs voor de moeite was die de verkoper er moest voor doen. Wat een b*llsh*t. Geldklopperij, ja!

bartvdv

#45 , 09 nov 2011 08:53

Waarom zou hij daar beschaamd om moeten zijn? We moeten maar zo gek niet zijn om zulke bedragen te willen betalen. Overigens heb ik gelezen dat het bier in de nabijgelegen Brouwerij Sint-Bernardus in Watou identiek zou zijn. De paters zouden een licentie van 30 jaar hebben verleend aan deze brouwerij. In grote(re) hoeveelheden en makkerlijker verkrijgbaar; en goedkoper.

Terug naar “Aanneming”