problemen bouwheer na 6jaar nog steeds niet opgelost!help

schnoekems
Topic Starter

problemen bouwheer na 6jaar nog steeds niet opgelost!help

#1 , 04 nov 2011 14:24

Beste

Mijn man en ik hebben 6jaar geleden een afgewerkte woning gekocht van landi nv een projectontwikkelaar.
Nadat we er enkele jaren woonden was er nog steeds vocht in de muur, hiervoor is iemand toen komen kijken in opdracht van landi, deze zei vocht vd oude muur dit zou na verloop wegtrekken.
6jaar later is dit er nog en er is geen verandering te zien.
na 2 aangetekend schrijven van ons met vermelding van probleem, heb ik van hun 1 aangetekende terug ontvangen waarin staat dat ze het gaan oplosssen.
Dit is al van maart geleden en er gebeurd nog steeds niks.
Ondertusssen is ons huis verkocht maar in het verkoopcontract is vermeld dat wij het probleem gaan oplossen.
De firma landi antwoord niet meer op mijn telefoons en e-mails.
En ik ben na 6jaar radeloos.
Ook ben ik finacieel niet in staat hiermee naar een advocaat te stappen, weet eigenlijk ook niet wat zoiets kost en ben er een beetje bang voor.
Kan iemand me helpen, weet echt niet meer wat doen???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker

#2 , 05 nov 2011 08:48

Beste

Mijn man en ik hebben 6jaar geleden een afgewerkte woning gekocht van landi nv een projectontwikkelaar.
Nadat we er enkele jaren woonden was er nog steeds vocht in de muur, hiervoor is iemand toen komen kijken in opdracht van landi, deze zei vocht vd oude muur dit zou na verloop wegtrekken.
6jaar later is dit er nog en er is geen verandering te zien.
na 2 aangetekend schrijven van ons met vermelding van probleem, heb ik van hun 1 aangetekende terug ontvangen waarin staat dat ze het gaan oplosssen.
Dit is al van maart geleden en er gebeurd nog steeds niks.
Ondertusssen is ons huis verkocht maar in het verkoopcontract is vermeld dat wij het probleem gaan oplossen.
De firma landi antwoord niet meer op mijn telefoons en e-mails.
En ik ben na 6jaar radeloos.
Ook ben ik finacieel niet in staat hiermee naar een advocaat te stappen, weet eigenlijk ook niet wat zoiets kost en ben er een beetje bang voor.
Kan iemand me helpen, weet echt niet meer wat doen???
"heb ik van hun 1 aangetekende terug ontvangen waarin staat dat ze het gaan oplosssen".

Als deze firma op papier bevestigt dat ze het gaan oplossen dan heeft U een "punt" doch is hun verbintenis blijkbaar niet in de tijd bevestigd... . U zal ze dus aangetekend moeten aanmanen binnen een bepaalde periode de werken uit te voeren en dreigen met een rechtsprocedure en mogelijke dwangsom (bv. 50€ per dag). Stuur dus een AZ met kopie per gewone post en behoud uiteraard zelf kopie van uw schrijven voor latere actie.

Als U te weinig middelen heeft om een "gewone" advocaat te nemen, kan U misschien beroep doen op een pro-deo advocaat. Onderzoek dat nà het sturen van uw AZ aan tegenpartij en reacties.

Justiceseeker

AlexDK

#3 , 18 nov 2011 15:56

Zou er eerlijk gezegd wel werk van maken. In principe dienen ze zich aan de 10-jarige aansprakelijkheid te houden.
Deze aansprakelijkheid is dan ook vooral van toepassing op vochtproblemen en stabiliteitsproblemen...
Zou dan ook een aangetekende brief schrijven waarin je dit vermeld. Vermeld er ook bij dat, indien ze hier geen gehoor aan geven, je een advocaat zal aanspreken.
Gegeven dat die promotor op de hoogte van de Wet Breyne is, denk ik niet dat hij na het lezen van uw brief uw klachten nog lang zal negeren.

Trouwens, u hoeft zich ook geen zorgen te maken ivm het feit dat u het huis reeds doorverkocht heeft. In principe kan de nieuwe eigenaar dezelfde stappen ondernemen. De 10-jarige is namelijk niet "persoonsgebonden"
Gegeven dat uw verhaal correct is, hoeft u zich geen zorgen te maken over de kostprijs. Ik dacht namelijk gehoord te hebben dat de verliezende partij opdraait voor de kosten. Aangezien hier de 10-jarige aansprakelijkheid genegeerd wordt, bent u in uw recht...

Reclame

Terug naar “Archief”