Ik wil jullie het volgende voorleggen: Afgelopen week kregen mijn beide kinderen (zoon van 9 en dochter van 7) per kind 6 setjes van 8 kaarten mee naar huis. Het bleek om kaarten te gaan die mijn kinderen op school zelf gemaakt hadden. De oudercommissie heeft deze kaarten via de actie Kaart in Actie tot echte ansichtkaarten laten drukken. Op de voorkant staat een tekening van mijn kind en op de achterkant de schoolnaam en voor en achternaam van mijn kind. Nu moeten wij die setjes van 8 kaarten per stuk verkopen. Per setje moeten we 6 euro vragen. Dit zou voor school zijn.
Als ik op de website kijk (http://www.kaartinactie.nl/zelfkaartenmaken" onclick="window.open(this.href);return false;) blijkt dat er maar 2 eur naar school gaat.
Maar waar ik het niet mee eens ben is dat de naam van mijn kinderen op die kaart staat en dat zonder overleg met mij tekeningen van mijn kinderen zijn gebruikt voor dit commercieel doel. Ik heb nergens toestemming voor gegeven. Sta nu voor een voldongen feit. Wat zijn hierin mijn rechten? Wat kan ik tegen school ondernemen, wat kan ik nu doen?