Ik ben al een tijd bezig met de echtscheidingsprocedure, maar het wil nog niet echt vlotten. We hadden een onderlinge overeenkomst uitgewerkt, maar nog voordat we die officieel konden maken is mijn aanstaande ex vertrokken naar het buitenland. Op verzoeken van mij om een volmacht af te geven en zich uit te schrijven bij de gemeente is ze niet ingegaan.
Inmiddels heb ik bij de gemeente laten weten dat ze vertrokken is en een onderzoek hier naar volgt. De wijkagent moet nog langskomen. Ondertussen heb ik al wel de nodige dagvaardingen ontvangen. Deze zijn gericht aan haar en het gaat dan o.a. om openbare dronkenschap. Ze moet een aantal keer voorkomen. Ze zal niet verschijnen en vermoedelijk zal ze een boete krijgen. We zijn zonder huwelijkscontract getrouwd. Kan men deze boete's op mij verhalen?
Omdat ze nog niet uitgeschreven is en geen volmacht heeft gegeven, kan een EOT ook niet. Om eenzijdig een echtscheiding af te dwingen moet er sprake zijn van zwaarwegende redenen. Valt alcoholmisbruik hieronder? Middels die dagvaardingen zou ik dat aan moeten kunnen tonen.