Ontkenning vaderschap gevolgen bij kopen van een huis?

SML
Topic Starter

Ontkenning vaderschap gevolgen bij kopen van een huis?

#1 , 15 nov 2011 15:25

Beste,

Sinds een jaar is mijn vriend gescheiden van zijn vrouw. Zijn ex-vrouw was toen zwanger. Enkel deze baby is geen bloed verwante van mijn vriend en DNA testen hebben dit bewezen en zijn ex bevestigd dit. Enkel de procedure van ontkenning vaderschap is nog bezig. Wij hebben een huis op het oog en willen een compromi tekenen. Enkel dit wordt afgeraden door de advocaat van mijn vriend die nu bezig is met de procedure voor de ontkenning van vaderschap. Wij moeten wachten op de uitslag op 5 december 2011. de Adhoc van deze procedure was de eerste zitting niet komen opdagen waardoor dit nu uitgesteld is naar 5 december. Nu is de vraag heeft het tekenen van een compromi veel gevolgen voor ons later of zijn er andere manieren? de makelaar wilt dit natuurlijk asap klaar hebben zodat zij de voorschot/ereloon al kunnen ontvangen.
Heeft iemand advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2011 15:39

En waarom raadt die advocaat dat af?

Ik zie het verband niet.

SML
Topic Starter

#3 , 15 nov 2011 15:53

Die kon niet duidelijk aantonen of tijdens de procedure van de ontkenning van vaderschap het kind recht heeft op de nalatenschap (wet)van het huis(?), want mocht er wat gebeuren na de aankoop van het huis (nog voordat de uitspraak van de rechter heeft plaats gevonden) heeft de kind van zijn ex-vrouw recht op een deel?

Reclame

scorpioen

#4 , 15 nov 2011 16:11

En wie is er na de ontkenning erfgenaam als uw vriend sterft?

De erfgenamen kunnen de vroeger ingezette procedure gewoon verderzetten.

SML
Topic Starter

#5 , 15 nov 2011 16:13

indien wij geen kinderen krijgen wordt dat zijn moeder, indien wij gaan trouwen ben ik dat. en als wij kinderen krijgen onze kinderen.

SML
Topic Starter

#6 , 15 nov 2011 16:15

Maar dan snap ik niet waar zijn advocaat mee bezig is. Waarom raadt hij het ons af om de compromi te ondertekenen en hypotheek bij de bank te vragen? om toekomstige problemen te vermijden of gaat dit over iets anders?

scorpioen

#7 , 15 nov 2011 17:46

Ik zou aan de advocaat meer uitleg vragen. Dat hij zijn antwoord motiveert.

Wat de aankoop van een woning betreft: ga eens met een notaris praten. U zal toch iets moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat als één van uw beiden sterft de ander niet kan buitengezet worden. Of u nu maatregelen moet nemen om u te beschermen tegen zijn moeder dan wel tegen het kind (tot de ontkenning achter de rug is), blijft uiteindelijk hetzelfde.

Terug naar “Andere”