werkgever maakt gsm nummer openbaar

punishmen
Topic Starter

werkgever maakt gsm nummer openbaar

#1 , 15 nov 2011 21:59

Enkele jaren geleden gaf ik eens mijn gsm nummer door aan mijn werkgever omdat een bepaalde dienst te laat was en hij me zou kunnen verwittigen wanneer dit personeel ter plaatse zou zijn.Ik deelde dit mee van uit het oogpunt van een geste te doen voor de goede gang van werkzaamheden die dag.Maar een paar jaar geleden kwam ik tot de constatatie dat mijn werkgever mijn gsm nummer doorgaf aan andere diensten van het werk opdat ze me te pas en te onpas zouden kunnen contacteren.Hij heeft me nochtans nooit mijn toestemming gevraagd .Mijn vraag is nu: schend hij mijn privacy of had hij mijn toestemming moeten vragen voor de publicatie van mijn mobiel nummer? ik werk voor een overheidsdienst.....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2011 10:34

Voor een vaste lijn is het nummer toch ook voor iedereen terug te vinden in het telefoonboek.
Waarom zou dat voor een GSM anders moeten zijn?

PcFreak

#3 , 16 nov 2011 12:23

Je hebt je gsmnr vrijwillig gegeven. Als je niet wil dat je nummer wordt doorgegeven, geef je het beter niet.
Wat bedoel je met publicatie van he mobiel nummer? Staat het ergens op intranet op je werk? Dan kan je vragen dit te verwijderen gezien het om je prive gsm nummer gaat.
Maar ik vrees dat veel mensen ondertussen je nr hebben dus zit er maar één ding op, verander van nummer en geef het niet meer aan je werkgever.

Reclame

eylis

#4 , 16 nov 2011 14:33

En toch heeft poster een punt: als je je SM-nummer doorspeelt aan een andere persoon behoort deze mens je nummer niet verder te verspreiden zonder dat hij/zij daar de eigneaar even van verwittigt en vraagt of je daar mee akkoord bent.
Een GSM-nummer is een privé contactgegeven en als je dat doorspeelt aan een andere menes moet die dat ook privé behandelen.
In pers en media is het alleszins een wetmatigheid waar niet aan te tornen valt. als BV X aan journalist Y haar/zijn GSM-nummer geeft om af te spreken voor een interview, wordt dat nummer niet doorgespeeld aan een andere journalist; opgelet: we hebben het hier dan wel over journalisten met een deugdelijke beroepsdeontologie...
kortom, als ik de telefoonnummer van Madonna heb gekregen behoor ik die niet door te spelen aan iemand anders.

WP002

#5 , 17 nov 2011 20:29

als je je SM-nummer doorspeelt
@eylis: wat is een SM-nummer? Ik heb zo het gevoel dat ik dat niet wil weten :twisted:

Terug naar “Privacy-bescherming”