Wanneer je ouders overleden zijn, dan heb je pas recht op spreken. Ouders hebben het recht om hun heel bezittingen te verkopen aan eender wie. Ze mogen zelfs hun laatste centjes opsouperen en zijn bijgevolg niet verplicht iets na te laten aan de kinderen. Je spreekt over een vleugelpiano van 20.000 €. Ik veronderstel dat dit de nieuwwaarde is. Hoe oud is deze? Wat zou de restwaarde hiervan nog zijn?
Aangezien jullie met vier kinderen zijn, hebben jullie ouders het recht om 1/4 van het vermogen vrij weg te schenken = beschikbaar deel.
Het is goed dat je de geschiedenis bijhoudt en foto's bewaart, maar daar blijft het momenteel bij. Je kan misschien eens informeren bij de registratie naar deze verkoop.
Om een voorbeeld de vleugelpiano is een gerestoreerd stuk van 120jaar oud. Familiestuk.
Ik heb er geen probleem mee dat ze heel de erfenis opsoeperen. Maar kan er wel niet tegen dat het altijd 1 vd 4 kinderen is die bevoordeeld wordt en dat de anderen het allemaal zelf maar moeten bekijken. Ik heb er nooit over geklaagd totdat er hier ineens een hoop geheimzinnig gedoe bij tee pas komt. Ik had gehoopt ergens wettelijke argumenten terug te vinden want nu is het eerstkomende familie feest reeds is afgelast omdat ik en mijn jongste zus niet komen. Dat zijn ineen11 mensen.(3 en 4kinderen)
Dus dit is de start van een grote ruzie terwijl het enige dat wij wilden was transparantie. Maar blijkbaar hebben we daar dan geen recht op als ik het goed begrijp?