Bankgift

home
Topic Starter

Bankgift

#1 , 18 nov 2011 21:36

Als kleine zelstandige ondernemer in een eenmanszaak ben ik in een scheding geraakt.ik wil graag in onze woning blijven wonen maar heb niet genoeg kapitaal om mijn vrouw af te kopen.Nu komt er in mijn zaak een klant die mij wil helpen door mij een bankgift(schenking)te geven.is dit voor mij fiscaal in orde of ga ik met de Fiscus in de problemen geraken.ik heb al wel gelezen dat er registratierechten betaald moeten worden.het gaat hier over een som van 30 000 €.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 19 nov 2011 08:19

is dit voor mij fiscaal in orde of ga ik met de Fiscus in de problemen geraken.
Als u aan de fiscus kan bewijzen dat de goede Sint bestaat en dat u braaf bent geweest, voorzie ik geen problemen. In het andere geval zou ik een zeer doorgedreven controle van de fiscus verwachten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 nov 2011 13:43

Als u eigen zwart geld door iemand anders aan u laat "schenken" en je bent zelfstandige dan is dat niet zonder risico.
En ingeval van echtscheiding zou iemand de fiscus wel eens een tip kunnen geven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Archief”