inbreng in gemeenschap van geen volle eigendom

MichaelEOT
Topic Starter

inbreng in gemeenschap van geen volle eigendom

#1 , 21 nov 2011 12:23

Vraag
Mijn vriendin ligt in scheiding en kan de woning van haar toekomstige ex-man overkopen.
Zij dient hiervoor een aanzienlijk bedrag te lenen. De lening komt op onze beide namen te staan.
Wij zouden vervolgens huwen en de woning in de gemeenschap brengen. Zo ook mijn eigendom. Zo komt alles qua inbreng overeen (Zij bezit reeds de helft van de woning)
Nu wordt er een in de notaris akte opgenomen dat de kinderen mede eigenaar worden. De kinderen zijn minderjarig. Kan dit huis nu nog naar de gemeenschap? Het is dan niet haar volle eigendom.
Alvast dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 21 nov 2011 19:07

Michaël,

dat u na jullie huwelijk alles in de gemeenschap zouden brengen , is heel nobel. Maar uw vriendin heeft dus blijkbaar kinderen. Wanneer zij het huis volledig zou kopen , kan zij niet de helft weggeven aan u. Zij geeft eigenlijk een deel van de erfenis van de kinderen aan u en dat kan eigenlijk niet. Het huis is dus idd niet volledig meer van haar. Zij kan wel dat deel nog in de gemeenschap brengen maar dat is in uw nadeel.
Spreek duidelijk af met de notaris wat er gaande is en wat jullie wensen. Misschien kan één en ander opgevangen worden met een testament , of beter een duidelijk huwelijkscontract.

Groeten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2011 19:13

En waarom niet de helft van het huis op uw naam?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”