wat ik me afvraag:hoe het komt dat een deurwaarder op basis van een notariële akte EOT kan uitvoeren in opdracht van een eisende partij terwijl er geenszins sprake is van een zeker en vaststaande schuld op dat moment van de vermeende schuldenaar.
Ik verklaar me nader: mijn akte voorziet zaken zoals overleg plegen,voorleggen van correcte bewijsstukken edm. voor wat betreft de buitengewone kosten alvorens ik tot betaling dien over te gaan.
Zonder dat de deurwaarder kan aantonen dat er overleg werd gepleegd/zonder dat er werd gekeken naar de juistheid van de bewijsstukken (zoals bijv cash betaalde kassatickets, inschrijvingsformulieren,zaken die niet voorkomen in de opsomming van de buitengewone kosten....) kortom zonder dat er wordt gekeken naar de volledige inhoud van de akte EOT mogen deurwaarders blijkbaar komen betekenen.
Ik begrijp dat niet! Dat betekent dat mijn ex op eigen houtje mag beslissen van een auto te kopen voor mijn kinderen en achteraf de helft van mij mag eisen en een deurwaarder sturen... immmers, naar de inhoud van de akte EOT wordt niet gekeken door de deurwaarder.
Dit is namelijk wat ikzelf dus meemaak! (niet van die auto hé, was bij wijze van voorbeeld

En dan start het spelleke weer: verzet aantekenen, beslagrechter,advocaten...enz...enz....
Terwijl m.i. een meningsverschil wb dit thema naar een vrederechter zou moeten gaan.
alvast bedankt voor jullie inzichten,
mvg Hendrik1