overeenkomst vervangen door nieuwe overeenkomst

janhendrik
Topic Starter

overeenkomst vervangen door nieuwe overeenkomst

#1 , 26 nov 2011 20:38

Hallo,

Ik heb onlangs een overeenkomst aangegaan met enkele afspraken in.

Nu zou ik echter een nieuwe overeenkomst willen formuleren ter vervanging van de vorige.

Alleen weet ik niet hoe ik moet omschrijven dat deze overeenkomst de volledige vervangt en teniet doet.

Voeg ik dit als eerste artikel in de nieuwe overeenkomst?
En verwijs ik gewoon naar de overeenkomst afgesloten op dd.
Kan iemand mij adviseren hieromtrent?

Vriendelijke groeten,
Jan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2011 22:55

Net zoals u schrijft. Deze overeenkomst vervangt volledig .... met omschrijving van enz
Of deze overeenkomst is een vervolg, addendum, bijvoegsel, aanvulling van overeenkomst tussen xyz inzake a dd 123.

janhendrik
Topic Starter

#3 , 27 nov 2011 00:34

Bedankt voor je snelle antwoord.
Deze overeenkomst vervangt volledig de aannemingsovereenkomst afgesloten tussen de opdrachtgever en uitvoerder van dd/mm/jjjj
Dus zoals ik hierboven quote zou ok moeten zijn?

Het klinkt mij alleen niet zoals correct juridisch jargon. Maar heb er dan ook geen ervaring mee.

Dien ik dit als apart artikel op te nemen of aan het begin of einde te vermelden?

Alvast bedankt.

Groeten,
J

Reclame

janhendrik
Topic Starter

#4 , 27 nov 2011 00:36

Of moet ik schrijven:

Deze overeenkomst vervangt volledig alle voorgaande overeenkomsten afgesloten tussen X en Y.

mava105

#5 , 27 nov 2011 10:54

Gaat het hier over een overeenkomst in België of Nederland? Als ik uw naam zie , zou ik zeggen dat je uit Nederland komt. Je zit hier op een Belgische site, en hier zijn de regels soms iets anders dan in Nederland. Voor Nederland kijk dan op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus

#6 , 27 nov 2011 15:45

Een overeenkomst is wettig als een aantal vormvereisten vermeld worden (plaats, datum, namen partijen, geschreven of minstens de tekst gelezen en goedgekeurd en handtekeningen. Tevens opgesteld in aantal exemplaren als partijen = eventueel een voor registratie)
Tevens dat er geen onwettige artikels instaan vb een overeenkomst inzake aanmaak van drugs ....
of alle kosten en belastingen zijn voor de huurder .....

Terug naar “Archief”