Mijn wagen werd door een parkeerwachter gefotografeerd maar met mijn dochter op de achterbank.
De wet zegt hier duidelijk dat een wagen met inzittende geen geparkeerde wagen.
Dat zegt de wet niet. Nergens.
Zelf het parkeer bedrijf liet weten dat ze GEEN wagen fotografeert en verbaliseert als er inzittende zijn.
Dat is hun keuze.
Nu beweerd het parkeerbedrijf dat er NIEMAND in de auto zat en ze zijn zo vriendelijk geweest om deze foto's door te mailen. Wij hebben de foto's bekeken en ze zijn zo getrokken dat je natuurlijk geen kat vanachter ziet. Maar op 1 foto die wij hebben uitvergroot kan men zien dat er iets op de achterbank zit.
Iets?
Ik heb dit aan enkele mensen verteld en er was iemand die mij vertelde dat ze hier meerdere keren in de fout gegaan zijn.
1. Ze hebben dus foto's genomen van een minderjarige zonder toestemming van de ouders
Wie zegt dat dat verboden is?
2. Ze hebben zonder dat ze 100% zeker zijn naar een email adres dat niet op naam staat van de eigenaar van het voertuig deze foto's verstuurd
Blijkbaar het e-mailadres dat u gebruikte met de vraag de foto te mailen. Lijkt me logisch. Welk adres zouden ze anders moeten gebruiken?
3. Ze hebben dus foto's gedupliceerd en verspreidt van minderjarige zonder toestemming van de ouders.
Groteske onzin. Er is niet gedupliceerd en verspreid : u vroeg per mail om de foto door te sturen, zij doen dat, en dan beschuldigt u hen van het dupliceren en verspreiden van foto`s. Van een kromme redenering gesproken....
Klopt dit? Kan ik voet bij stuk houden? Of ga ik hier recht op mijne bek gaan? Kan ik tegen zon' bedrijf effectief iets beginnen... of is het die stomme 25€ niet waard. Voor mij gaat het eigenlijk niet om die 25€ maar om het principe. Er zat iemand in de auto, de auto was zelf niet afgesloten en ik ben 5 minuten weg gebleven (met zicht op de wagen)
Of betaal ik die 25€ en procedeer ik daarna voor het bovenvermelde geval? En eis dan die 25€ terug met interesten. Gewoon omdat ik vind dat ze zich niet alles kunnen permitteren.
Wat denk je nu zelf?
Voor een mail met zoveel taal- en andere fouten zou je eigenlijk ook beboet moeten worden, vind ik