Laster of smaad

Pierre jacqueline
Topic Starter

Laster of smaad

#1 , 07 dec 2011 09:21

Geachte,
Door verschillende pesterijen van buur, heb ik klacht neergelegd bij politie. In volle kolere heb ik gezegd "WE ZULLEN ZIEN WIE DE LANGSTE ARM HEEFT " en heb ik de naam en functie genoemd nl een rechter van correctionele rechtbank. Deze was bezitter van de vader van mijn hond.
Ik vraag dus welke gevlgen deze uitspraak kan hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 07 dec 2011 09:36

Heeft u dat tegen de politie gezegd?
Zowiezo komt een burenruzie niet voor de correctionele (tenzij men al serieus over de streep is gegaan), en mocht dit in het PV staan, zal u zeker deze rechter niet voor krijgen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2011 10:20

Het zal laster of eerroof zijn.
Smaad moet u een openbare functie hebben ... maar als het over uw feit gaat zou het als bedreiging worden aanzien ...ALS het zou voldoen aan de voorwaarden voorzien in het strafwetboek.
Nu als u dat als 'aansporing' naar de politie ambtenaar hebt gezegd om deze onderdruk te zetten, DAN is het wel heel dom. Deze kan hiervoor een afzonderlijk PV maken voor 'bedreigingen', dit soort aansporingen worden niet in dank aangenomen. Politie ambtenaar kan best direct de procureur des Konings in kennis stellen van het gebeuren.
Trouwens ik denk niet dat de rechter dit leuk zal vinden mocht hij via de geijkte kanalen over het voorval gehoord worden.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”