Huurder wil toegang woning.

Moedertje4
Topic Starter

Huurder wil toegang woning.

#1 , 08 dec 2011 22:05

Hallo

Ik heb een vraag. Van de week kwam me huurbaas aan de deur en vroeg aan mij of hij een rondje mocht maken in ons huis. Ik heb hem gevraagd wat wat voor reden. Maar die had hij niet. Hij zegt dat hij het recht heeft om 1 keer per jaar een rondje door het huis te mogen maken. Voor mij zie ik geen reden om hem die toegang te geven door mijn huis.
Mijn vraag is klopt het was me huur baas zegt?.
En wanneer moet ik hem toegang geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 08 dec 2011 22:09

De huurbaas mag 1 maal per jaar het huis controleren.
Het zou wel iets vriendelijker zijn van de huisbaas, zou hij eerst een afspraak maken.

U moet uw huurcontract eens nalezen, waarschijnlijk staat er ook iets in over een jaarlijks bezoek.

Indien de huurder dit weigert, kan een verhuurder dit afdwingen bij het vredegerecht.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Moedertje4
Topic Starter

#3 , 08 dec 2011 22:12

De huurbaas mag 1 maal per jaar het huis controleren.
Het zou wel iets vriendelijker zijn van de huisbaas, zou hij eerst een afspraak maken.

U moet uw huurcontract eens nalezen, waarschijnlijk staat er ook iets in over een jaarlijks bezoek.

Indien de huurder dit weigert, kan een verhuurder dit afdwingen bij het vredegerecht.
Staat niks in daar over in het huur contract.

Reclame

Fore

#4 , 08 dec 2011 22:20

indien er niets in het contract staat wordt 1 jaarlijks bezoek vaak toegestaan door vrederechters.
dus u wint er waarschijnlijk niets bij, om dat bezoek te weigeren
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#5 , 08 dec 2011 22:51

Het meest eenvoudige is de huurbaas vriendelijk aan te schrijven (mail) en hem aan de ene kant uit te nodigen om op datum X (niet later dan 2 weken na verzenden schrijven) vanaf 14.00 langs te komen en hem aan de andere kant te verzoeken u in de toekomst dit jaarlijks bezoek schriftelijk (mail) twee weken op voorhand te melden.

Een rondje vredegerecht zal u beiden slechts geld kosten en de verstandshouding om zeep helpen...

Terug naar “Huren”