Wat te doen om de kleine te beschermen, of ben ik te bezorgt

PAPA EN ZOON
Topic Starter

Wat te doen om de kleine te beschermen, of ben ik te bezorgt

#1 , 04 dec 2011 20:19

Hallo,

Heb al een tijdje mijn tussenvonnis, er staat het volgende in:

Zij heeft de kleine enkel in het weekend van half 9 tot 18 s'avonds zonder overnachting dus, dit heeft de rechter beslist na een sociaal onderzoek, waaruit bleek dat de kleine zijn veiligheid niet gegarandeerd kan worden tijdens de nachten,( moeder heeft psychische problemen) ze woont in bij haar vader die de kleine s' morgens komt halen, en ik ga hem s'avonds terug halen.

De kleine is 4 jaar

Nu kwa opvoeding en verantwoordelijkheid loopt er ginder veel fout, de kleine vertelt al wel eens spontaan zaken, en ik maak me zorgen erover.

VB , Hij mag van opa in het midden van de auto zitten en hoef dan niet in het stoelke te zitten of de gordel om te doen

Hij bepaalt welke dvd er opgezet word ,zonder te vragen, hoe agressiever de filmpjes des te liever met als gevolg agresief gedrag als hij van daar komt

Spelen mag hij blijkbaar op straat, snoep staat altijd ten toon en voor het grijpen op de tafel.

als hij niet wil eten ja dan snoept hij maar,.

als hij moeilijk doet krijgt hij altijd zijn zin, want anders word hij volgens haar hysterisch.

Heb het met haar al besproken, en ze geeft het dan ook toe. maar ze moet het dan toch nog met haar vader bespreken als ik richtlijnen wil geven hoe ze bepaalde zaken kan oplossen.

Ik heb het opgegeven om raad te geven, ook al vraagt ze die. Want het vertrouwen is ondertussen ver zoek , ze zegt JA maar doet NEEN

voorlopig is er een uitspraak dat ze me 25 euro per maand moet als alimentatie en de helft van de bijzondere medische kosten.

De bijzondere medische kosten heb ik haar op papier uitgeteld en de bewijsstukken meegegeven, het ging over een bedrag van ongeveer 50 euro over een periode van 7 maanden. En ze heeft die pas betaald na 4 maanden en dan nog ik 2 stukken. ze heeft er echt moeilijk over gedaan.Volgens haar vader ben ik belachelijk om moeilijk te doen over 50 euro want ik wil haar laatste cent ( ook al staat het in het vonnis dat ze me die medische kosten moet betalen )

Ondertussen ben ik wat raad gaan vragen bij het SBO ,en zou naar ouderschapsbemiddeling willen gaan, wat ik haar ook voorgesteld heb, haar vader vroeg me waarom ik dat wou doen, hij vroeg of ik de kleine niet aan kon of ik problemen had met zijn opvoeding.

nu bij mij luistert hij goed.

Volgens hem als ze daar naartoe gaat zal dat zijn vergezeld van een advocaat of door hem, omdat ze dat niet kan?
En ik was niet goed snik dat ik dat wou doen

Graag had ik wat raad gekregen wat ik moet en kan doen, of ben ik mis dat ik aan de alarmbel wil trekken?
CARPE DIEM

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 05 dec 2011 09:49

beste, het is een heel goed idee van je om samen met de mama naat ouderschapsbemiddeling te gaan. en als haar vader en/of er een advocaat meggaat: als ze zich daar zekerder door voelt: laat dit maar toe. Als ik het goed begrijp is het toch haar vader die voor een groot deel naar je zoontje kijkt, dus is het een goed idee om onder begeleiding van een neutrale partij samen te praten over opvoeding en verzorging van je kindje. Je bent bezorgd om je kindje en een gesprek via ouderschapsbemiddeling is een goede constructieve aanpak om samen (zonder toestanden en ruzie) hierover te praten. Jullie staan samen in voor de opvoeding van je kindje en door dit gesprek maak je het mogelijk om daar samen over te praten. De advocaat van de mama kan hier geen bezwaar tegen maken en dat alleen maar positief vinden. en als het een goede advocaat is zal hij/zij dat ook aan haar duidelijk maken.

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#3 , 05 dec 2011 13:14

Ik wil ouderschapsbemiddeling ja, in functie van de kleine.
Maar vlg hen doe ik dat omdat ik de kleine niet zou aan kunnen, volgens haar vader is er geen probleem
Ik weet ook maar al te goed als we dat gaan doen dat geen enkel nut heeft, omdat we hier te maken hebben met schijnheilige mensen, want de kleine opmaken en van al vertellen wat niet waar is doen ze toch.

Hoop enkel dat de kleine dit later gaat inzien en mij niets zal verwijten, ik wil enkel doen wat ik vind dat goed is voor hem, zodat hij iemand kan worden in het leven.
CARPE DIEM

Reclame

eylis

#4 , 05 dec 2011 14:41

de bemiddelaar zal jou ook helpen om aan de mama en haar vader duidelijk te maken dat dit gesprek er niet is om problemen op te lossen of om aan te tonen dat een van de ouders het opvoeden niet aankan. De bemiddelaar zal uitleggen dat dit gesprek dient om eens te bekijken hoe de opvoeding in grote lijnen kan aangepakt worden. Afspraken over hoe laat gaan slapen, voeding en snoepen. Probeer zelf ook wat te lezen: er zijn heel leuke sites ivm opvoeding van jonge kinderen. Er zijn ook praatgroepen in parochies en gemeentes waar je veel kan opsteken. Dan kunnen de mama en haar vader hun bezwaren en verwijten niet hardmaken.
Je kindje zal je daar later niet voor verwijten. Je voedt hem op tot een verantwoordelijke mens in de maatschappij.

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#5 , 24 dec 2011 09:00

De mama en haar vader hebben een gesprek gehad bij de bemiddelaar, volgens de bemiddelaar valt er met die mensen niet te praten
, ze zijn niet voor reden vatbaar.

Daar staan we dan, een gesprek heeft dus geen nut,

Dus word het dweilen met de kraan open zeker ??
CARPE DIEM

eylis

#6 , 28 dec 2011 10:33

Kan je vragen aan de bemiddelaar om een gehandtekend verslagje (met datum)op te stellen waaruit blijkt welke punten hij in dit gesprek heeft aangehaald en in het kort de reactie van de mama en haar vader.Hou dit bij.
Probeer eventueel objectieve getuigen te vinden die kunnen verklaren dat het kind zonder gordel (en niet in het autostoeltje) in de auto zit.
Stap naar de politie. Leg uit dat je niet persé klacht wil indienen, maar wel dat je je zorgen maakt dat het kind in de auto regelmatig onveilig vervoerd wordt.
Wellicht wordt er dan wel een PV opgemaakt en onderzocht of dit herhaaldelijk gebeurt. In gevallen van veiligheid neemt de procureur dit sowieso ernstig.

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#7 , 31 dec 2011 23:04

Vandaag resultaat van al die agressieve filmpjes en monsters op tv , dat hij bij de mama mag kijken.

Kind is moe en moet gaan slapen, maar is vandaag voor de eerste keer een groot probleem.

Na 5 min. alleen in bed te liggen doet hij niets anders dan wenen, omdat hij bang is van de monsters.

Wat kan hier aan gebeuren, dit is volgens mij nog maar het begin van grote problemen.

Maar ja als ik iets zeg dan doen we toch maar waar we zin in hebben, liefst dan nog het tegenovergestelde.

Moet een kind echt eerst naar de KL.... geholpen worden voor je effectief iets kunt doen in dit apenland?????
CARPE DIEM

roderidder
Contacteer: Website

#8 , 01 jan 2012 01:40

Je bent toch ook een grote jongen geworden... kop op en doe wat alle goede ouders doen of zouden moeten doen en dat is hun best zowel in donkere dagen maar ook als de zon schijnt.
iedere ouder maakt zich meer dan eens zorgen maar te veel zorgen maken is niet goed voor je zoon. Doe leuke dingen met je zoon en dat wens ik je zoon en U toe en jij moet dat waarmaken, dat is Uw plicht !
Nog een druk 2012 toegewenst

RR

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#9 , 01 jan 2012 16:47

@roderidder: Groot geworden, mmm mss wat kort afgezaagd :D

Wat je zegt klopt, en dat probeer ik ook te doen. Maar het is toch frustreerend als je weet dat het ook anders kan, als je langs beide partijen je verstand gebruikt en het kind centraal zet, en niet het kind gebruiken om andere te pesten want dan zit je vlg mij met je kind niet veel in.

Maar ja we komen er wel door, tijd brengt raad en hoopelijk verstand voor sommige.
CARPE DIEM

ovan

#10 , 01 jan 2012 19:20

@papa en zoon: alles is relatief! als je het mij vraagt. Zit je met "luxe" problemen. Niets dat je niet aankan. :wink:
misschien een magere troost. Maar denk er is goed over na
succes
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”