deel van dokterspraktijk

NEPTUNUS
Topic Starter

deel van dokterspraktijk

#1 , 06 jan 2012 12:44

Mijn ex heeft een chirurgenpraktijk waarin ik geïnvesteerd heb. D.w.z. ik heb ervoor gezorgd dat hij kon studeren; ik betaalde zijn studies en zorgde voor de kinderen zodanig dat "meneer " zich volledig op zijn studies en zijn werk kon richten. Later ging die aandacht meer naar de vrouwelijke dokters en naar de verpleegsters; maar da's en ander verhaal.
Wij zijn gehuwd in 1981 zonder contract en in 2001 zijn we gescheiden.
Er is een uitspraak van de rechter dat ik recht heb op de helft van de waarde van zijn praktijk. De notaris laat een waardebepaling maken, maar die is nog niet helemaal rond.
En nu komt mijn vraag: krijg ik intrest op dit bedrag,? Heeft iemand dit of iets gelijkaardigs meegemaakt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 08 jan 2012 10:19

“Art.1436.Het recht op vergoeding kan door alle middelen worden bewezen. De vergoedingen brengen van rechtswege interest op vanaf de dag van de ontbinding van het stelsel...”(Burgerlijk Wetboek).

‘en in 2001 zijn we gescheiden’

“Art.1278...Ten aanzien van de echtgenoten, wat hun goederen betreft, werkt het (=echtscheidingsvonnis E.O.O.) terug tot op de dag waarop de vordering is ingesteld...”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.).
“Art.1304...Ten aanzien van de goederen van de echtgenoten heeft de beslissing(=E.O.T.-vonnis) echter gevolg vanaf het proces-verbaal opgemaakt ter uitvoering van artikel 1292(=1e verschijning)...”(Ger.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”