achterstand allimentatie door tijdelijke werkloosheid

lovemykids
Topic Starter

achterstand allimentatie door tijdelijke werkloosheid

#1 , 11 jan 2012 21:18

In 2011 ben ik 3 maanden ongewild tijdelijk werkloos geweest en heb toen een achterstand gecreeerd met allimentatie.Ondertussen is dit opgelost en ben ik bij met het allimentaie geld tot op heden en zal dit ook niet meer voorvallen daar ik een zeer goed betaalde job heb gevonden.toch wilde ik even weten of ik niet het recht had om hier bijstand voor te vragen of eventueel een aanpassing zou kunnen krijgen gedurende die periode. Alvast mijn dank. groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 12 jan 2012 00:00

Normaliter geef je bij je bij de organisatie die je werkloosheidssteun uitkeert op; dat je alimentatie betaalt voor je kinderen.
Hierdoor zou je steun die maanden iets hoger zijn geweest dan zonder deze betaling.

Indien de werkloosheid langer aansleept, kan je terug naar de rechtbank stappen om de alimentatie te laten verlagen, vermits
deze mogelijk werd bepaald op basis van de verhouding inzake inkomsten tussen u en uw ex.
Handige documenten voor Personenrecht

lovemykids
Topic Starter

#3 , 12 jan 2012 21:23

Volledig akkoord met uw advies.Ben er even vergeten bij te vermelden dat ik bij mijn vorige werggever ontslag had gegeven omdat ik ergens anders kon beginnen , na een maand op de nieuwe job werd ik ontslagen door familiale omstandigheden van de werkgever....dus geen recht op uitkering en dus enkele maanden geen centen...was hard maar het is me toch gelukt uit schulden te blijven wel die achterstand natuurlijk.....toch bedankt voor je advies en goede raad... vriendelijke groeten...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”