einde LAT relatie

mimi1
Topic Starter

einde LAT relatie

#1 , 13 dec 2011 09:14

Ik heb 1.5 jaar geleden een lat relatie gehad. Ik verbleef meestal bij hem en zonder samenlevingscontract.
Deze persoon heeft tijdens de relatie op vrijwillige basis een terrasje bij mij aangelegd (mijn eigendom). Sedert het beeïndigen van de relatie blijft hij ,uit frustratie denk ik, maar dreigen dat ik 1.400 aan hem moet betalen voor dat terras. Hij kan dit toch onmogelijk eisen van mij ? We hadden geen samenlevingscontract en er is niets op papier gezet voor dit terras. Ik vrees ervoor dat hij dit eens zal uitbreken als ik niet thuis ben. Dien ik dit echter aan te geven of wat kan ik doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2011 09:21

Bleef hij dan ook eten? Heeft hij moeten betalen voor kost en inwoon??

eylis

#3 , 13 dec 2011 09:43

persoon is nooit gedomicilieerd geweest op je adres? Was enkel LATrelatie?
- als hij ook maar een tegel durft te verplaatsen is dat huisvredebreuk.
- Vermits er niets op papier staat én hij dat op vrijwillige basis heeft gedaan heeft hij wettelijk geen poot om op te staan.
Maar hij zou wel vervelend kunnen doen én je hebt er per slot van rekening wel een mooi terras aan overgheouden.
Dus: kijk eens na wat de gebruikte grondstoffen waard zijn. Schat ongeveer zijn werkuren erbij in en stel hem een som voor. STel hem voor dat als hij dit niet ok vindt, hij de zaak mag komen opbreken (war je bij bent) en het terras weer in zijn oorspronkelijke staat herstellen.
Vertel hem er bij dat dit je ultieme voorstel is, want dat hij er via gerechtelijke weg waarschijnlijk niets kan uitslepen (hoe gaat hij iets bewijzen...) en dat je erbij moet zijn als hij op je terrras komt, want dat hij dan vervolgd wordt voor huisvredebreuk. En dat de bewakingscamera al geinstalleerd is. :-)

Reclame

mimi1
Topic Starter

#4 , 13 dec 2011 10:34

bedankt voor de tips! Ik weet dat hij geen been heeft om op te staan maar wou het eens horen van een ander.
Kost en inwoon... we gingen om beurten naar de winkel om frigo te vullen.
Ik heb al 600 euro betaald maar hij blijft maar dreigen dat 31/12 mijn deadline is. Het geld interesseert hem eigenlijk niet, dat heeft hij in sms geschreven. Het is louter emotioneel want hij wil niet dat een ander op dat terras zit. Vrees ervoor dat na het betalen iets anders zal zijn.

mimi1
Topic Starter

#5 , 13 dec 2011 10:35

neen persoon is nooit gedomicilieerd geweest op mijn adres...

eylis

#6 , 13 dec 2011 10:47

smske zeker bewaren :-)

Franciscus

#7 , 13 dec 2011 10:55

Begint op stalking te lijken.
Stel tegenpartij in kennis dat je noch fysiek noch via GSM nog enig contact met hem wenst en dat bij eender welk contact u niet zal nalaten klacht neer te leggen wegens stalking en mogelijk bedreigingen/huisvredebreuk.
Eventueel dat de €600 voor u voldoende lijken zijn als betaling voor materiaal. Tenslotte heeft hij ook bij u gewoond. Daar hoef ik toch geen tekening bij te maken.

mimi1
Topic Starter

#8 , 13 dec 2011 11:27

ik vrees ook voor stalking...al betaal ik hem 500 euro of 1000 euro, hij gaat hierdoor niet beter door kunnen slapen. Na 1.5 jaar mag het wel gaan ophouden en mag hij wel eens verder met zijn leven. Ik vind het alleen vervelend dat hij dit telkens gebruikt. Wait en see krijg ik dan te lezen. Best kennis hiervan laten bij de politie voor hij echt domme dingen doet. Hij zou de eerste en de laatste niet zijn jammer genoeg.

mimi1
Topic Starter

#9 , 13 jan 2012 18:16

vervolg....hij blijft maar doorvragen naar geld. 600 euro is niet voldoende. Heeft tickets van de gamma met leveringsadres mijn woonst. Dus voelt hem precies sterk nu en zal een gerechtsdeurwaarder naar mij sturen om vaststelling te komen doen :shock:
en zal het terras laten schatten.Ik heb hem nooit verplicht om dat er te leggen volgens mij heeft hij geen been om op te staan. heeft niets van connectie met mijn adres , nooit gewoond.

roharro
Juridisch actief: Ja

#10 , 13 jan 2012 18:32

En gaat die voor 1400 - 600 = 800 EUR een geding opstarten waarvan het resultaat voor hem zeer onzeker is....
ik zou ook zeggen "wait and see".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#11 , 13 jan 2012 19:07

Op welke basis gaat de deurwaarder bij u binnen kunnen. gezien geen vonnis geen bevoegdheid.
Heeft hij een factuur opgesteld als aannemer voor de werken.
Hebt u hem verwittigd inzake klachtneerlegging wegens stalking. Ik denk dat het tijd wordt dat te doen.
Salduz wetgeving ... ?? Wordt nu uitgenodigd met verzoek eerst een advocaat te raadplegen als ik me niet vergis.

mimi1
Topic Starter

#12 , 13 jan 2012 19:36

eigenlijk is het allemaal dikke zever om over zoiets te blijven zagen maar hij gaat niet akkoord met het reeds betaalde bedrag en valt niet te onderhandelen over zijn gemaakte kosten. Politie of niet , hij trekt het hem niet aan.
betalen zal ik. Hij heeft tickets met leveringsadres , foto's van het leggen van het terras ( kan in zijn nadeel spelen = zwartwerk ) , en mijn stortingen. Volgens zijn vriendin , doctor in de rechten, zal ik het mij nog betreuren dit niet te betalen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”