geldschenking

stoofke
Topic Starter

geldschenking

#1 , 15 jan 2012 15:47

graag de beste oplossing.
ouders hun huis is verkocht, en ik ben enig kind. Omdat ik 2jaar geleden een oud huisje heb gekocht, willen ze me nu helpen
met de renovatiewerken, en mij een aanzienlijk bedrag schenken.
Wat is nu de beste manier ? cash? overschrijving? notarieel? we willen natuurlijk vermijden dat er op betaald moet worden voor de belastingen, ed ...

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 15 jan 2012 18:11

Eén en ander is afhankelijk van de leeftijd en gezondheid van uw ouders. Men schrijft een bedrag over van hun rekening naar uw rekening , zonder mededeling. Men maakt een brief op waarin zij verklaren dat die verrichting een schenking betreft in uw voordeel. Zulk voorbeerld van brief is waarschijnlijk te bekomen bij uw bank. Samen met het rekeninguittreksel heeft u een bewijs van schenking , waarmee u desnoods één en ander kan bewijzen. Kosten os belastingen zijn er niet tenzij (één van ) uw ouders overlijden binnen de drie jaar.
Weet ook dat hun eventuele rusthuiskosten niet door het OCMW worden gedragen als ze die zelf niet kunnen betalen , wegens deze vrijwillige 'verarming.'
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”