Begin vorig jaar is er een vonnis van de vrederechter geweest, waarbij mijn ex veroordeeld werd tot het betalen van een bepaalde som. Dit is ondertussen nog niet gebeurt, met allerlei verzinsels om hier aan onderuit te komen?!?
Om bovenstaande kosten te innen, heeft mijn advocaat, schriftelijk, gevraagd om ook de andere kosten, zoals dokter, apoteek, school, ..... (zoals vermeld in EOT), te betalen. Deze kosten dateren van 2009!!.
Tot op heden weigert mijn ex ook maar 1euro te betalen en nu gaat mijn advocaat overgaan tot inning via deurwaarder. Blijkbaar moet dit via een beslagrechter gaan, omdat ook het vonnis van de deurwaarder hierin vervat zit.
Mijn advocaat zegt nu dat de kans erin zit dat ik dit kan verliezen (en dus voor de gerechtskosten moet opdraaien) omdat er discussie zou kunnen zijn over één bedrag, een buitengewone kost van bijlessen (In de EOT staat ook vermeld dat buitengewone kosten moeten gedeeld worden. Het gaat om een bedrag van 350euro.). In het verleden heeft mijn ex wel bijlessen betaald wat ik kan bewijzen aan de hand van emails.
Maar aangezien mijn ex weigert om ook maar 1euro te betalen, zelfs niet de bij naam genoemde onkosten (school, dokter, ....) zou ik niet kunnen begrijpen dat de beslagrechter mij in het ongelijk zou kunnen stellen. Ik denk dat hij dan zich enkel vragen zou kunnen stellen of bijlessen wel onder buitengewone kosten vallen, maar de bij naam genoemde kosten zullen toch zeker moeten betaald worden?!? Of zie ik dit verkeerd? En kan mijn advocaat geen intresten vragen op de verschuldigde bedragen (duurt nu toch al bijna 2 jaar)?
Als ik bovenstaande kosten zou recupereren stelt zich natuurlijk het volgende probleem. Als ik kosten aangetekend verstuur, dan gaat ze zelfs de aangetekende zending niet afhalen?!? Kan mijn advocaat, door dit te melden aan de belagrechter, geen provisie vragen (met afrekening op eind van het jaar) of vragen voor een all-in formule, zodat ik toch mijn geld zal krijgen?
Een hele boterham, maar alle info is welkom. Bedankt.