Beste Wanton,
Huwelijksaktie werd verleden bij notaris G te Knokke (graag bereid tot geven van meer info via privéschrijven), de erfzaak zit nu bij een notaris H te brugge alwaar wij nu vrijdag verwacht worden op ons verzoek om de huidige stand van zaken te weten. Vanzelfsprekend gaan we geen enkele daad die aanvaarding zou betekenen stellen, mijn zoektocht zit 'm erin de nodige info te vergaren en de grote vraag of we beter daar info meenemen en voor de rest stilzwijgend blijven of toch daar reeds bezwaar laten blijken ... Verder ook wanneer en hoe wat zal moeten gebeuren. Helaas is geen van ons rijk (tja, als je start in het leven begint met gepluimd worden van je eigen moeder ... en je bent rijk in kindervreugde

) wat meteen een rem gooit op goede kwalitatieve raadsdames/heren die bereid zijn om zo'n zaak prodeo aan te nemen. Niet dat we niet bereid zijn bij postieve uitkomst een billijke vergoeding te betalen ....
Aantal giften zijn terug op te sporen idd. via rekeningen en ons grootvader heeft een schat aan info dat ie weet, echter zijn er helaas ook grote sommen in contanten en met "onderlinge briefjes zonder registratie" gebeurd dewelke weinig bewijskracht dragen bij mijn weten. Deel van "probleem" zal zijn als die giften werden opgesoupeerd door een belachelijk boven-je-stand levenswijze je waarschijnlijk erg weinig ertegen kan inbrengen ook al maken ze in het beginsel deel uit van het eigen vermogen van ons moeder en weten we dat hij sterk is in creatieve omgang met mensen en zaken om ze in zijn gunst te gebruiken (meerdere veroordelingen ter zake). Hij (partner 3) liet in het verleden reeds ontvallen dat "hij alles zou hebben en hij wel zou zorgen dat er niets zou overzijn" ... Het is geen rit over vlakke wegen maar mijn geloof is ook sterk dat we hier over sterke argumenten beschikken en de wet aan onze zijde hebben staan. Echter is rijkdom op papier waardeloos ...
Stel nu dat van die giften alles reeds "door de molen gedraaid werd" of versluisd zijn, wat gebeurd er dan indien dit ons erfdeel betrof die hij onterrecht zich heeft eigen gemaakt? Een kaal kieken kunt ge niet pluimen zeggen we hier, kan de rechter dan bv uitspreken op gedwongen verkoop van bv (net voor overlijden uit ons moeder's vermogen aangekochte) wagen (de andere gaf ze dik week voor overlijden aan kind 4) en andere materiele zaken of via "loonbeslag" (pensioen) of ... ?
Als ik Uw posts bekijk kan ik mij niet van de gedachte ontdoen dat U erg goed op de hoogte bent van de materie, ook werkzaam op het erf-mijnenveld? Ik geloof nl dat we nog iemand gaan moeten zoeken voor deze niet eenvoudige zaak voor ons te helpen uit de knoop peuteren ...
Tja, dat die andere notarissen zo'n huwelijkscontract verleden hebben of een erfzaak zo behandelen wetende dat het de wet met de voeten treedt/trad vind ik op z'n zachts gezegd ook erg frappant, het moet zijn dat daar geen represailles tegenover staan om ongeldige aktes op te stellen of dat een "klant" van een notaris zaken kan eisen die boven de wet staan of geld hun de wet doet vergeten in de hoop dat de belanghebbenden er niet om gaan kraaien. Info inwinnen van het aantal kinderen van een persoon is nochtans vlot te doen, onbegrijpelijk dat ze alsnog doorgaan met het opstellen van zo'n overeenkomst en het nu opmaken van een dossier die de feiten van het aantal kinderen die er zijn gewoon negeerd, ik neem dat ook aan moesten wij voor akkoord tekenen het ook zo zou worden uitgevoerd. Het "kost" ons op z'n minst een hoop gedoe en geloop en met wat tegenslag ook nog's een hoop euro's, mooie "erfenis" na reeds een nachtmerrie van kinderjaren. Vandaar ook de vraag wat er gebeurd moest alles reeds buiten het zicht verkast zijn, met een zaak van iemand met schulden tegenover ons levenslang zijn we ook weinig als we ze nooit hard gaan kunnen maken ondanks dat verborgen en verdoken het vermogen van ons moeder ergens bij hem schuilt en bij halfbroer 4 .... Groot probleem is het geven dat er levenslang nooit contact is geweest en we alle info via zijlijnen moeten halen. Vermoedelijk kan een raadsheer dan wel een hoop info opvragen via banken en instellingen.
Mijn intuïtie zegt me de bel niet te luiden maar de hond te laten slapen en hun op een koude douche te tracteren door via een volkomen eigen kenner-ter-zake uit te pakken met het gegeven dat "die kinderen van toen" niet zo dom zijn als verhoopt was. De speurtocht naar die kenner is dus open ... Regio Kortrijk-Roeselare-Brugge- ... (maar voor grote kennis graag tot een verplaatsing bereid. Afspraak bij notaris van weduwnaar (partner 3) staat voor komende vrijdag, als er zaken zijn die we zeker moeten naar informeren verneem ik dit graag!
MVG - Son
PS volgens de claim is er "niets voor ons" - dus ons succesiebiljet zal er waarschijnlijk eentje zijn met aanslag 0. Als dan via gerechterlijke stappen we kunnen bewijzen dat het een sjoemel was, worden wij daar dan voor gestraft door de registratie of hebben ze daar dan oren naar dat het buiten je wil om was en het nooit de intentie van ons is geweest succesie te ontduiken maar het opzet van partner om ons toekomende nalatenschap te ontzeggen en via de bevoordeelde halfbroer? Overlijden dd medio 11de maand '11