Goede avond
Het zit als volgt, ik heb ongeveer 17maanden geleden een definitieve uitsluiting gekregen van de Rva, omdat ik niet voldeed aan de eisen van de vdab i.v.m het zoeken naar werk.
Sinds dan heb ik van april tot oktober 2009 voor een bedrijf gewerkt zonder vast contract, maar kreeg er wel tussen 50 en 90 uren per maand (beter dan niets), dan heb ik vast voltijds werk gevonden, heb er van november 2009 tot nu gewerkt, maar ik zit sinds Oktober voor een groot deel economisch werkloos, de maand oktober werd niet betaald, November ook niet, dan ging ik wat uitleg vragen bij de ACLVB (mijn syndicaat), die als uitleg gaf: uw dossier is naar de RVA, je zal nog een week of 2 moeten wachten, maar geen zorgen, je werkt al meer als een jaar voltijds en het is dan ook maar economisch werkloos. Ik wacht redelijk ongerust af 2 weken, dan trek ik terug naar mijn vakbond, en daar zeggen ze mij: Je hebt geen recht op je economische werkloosheidsuitkering van de RVA (zonder uitleg), ik vraag wat ik kan doen? Ik moet volgende week terug gaan, en nog eens een week bang afwachten. Dus ik zit al 2 maanden zonder enig inkomsten, nu begin het echt dringend te worden want ik zit bijna zonder geld.
Mvg