De mogelijkheid die art 3§5 2de lid biedt aan huurders met een niet geregistreerd huurcontract dient men in de opzegbrief zelf formeel te vermelden. Dat kan u bijvoorbeeld door in de opzegbrief de volgende paragraaf op te nemen.
Gelet op het feit dat het registratiekantoor te xxxxx me op 11/22/3333 heeft gemeld dat het huurcontract tot op de vermelde datum niet bij hen werd geregistreerd roep ik, zoals mij is toegestaan door de woninghuurwet, art 3§5 2de lid in en meld u bij deze dat de opzeg zal ingaan op 01/01/01 om te eindigen op 31/01/01 zonder dat hiertoe een schadevergoeding kan ingeroepen worden. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om de nodige stappen te treffen om de huurwaarborg, behoudens kosten van vastgestelde beschadigingen aan het pand verhaalbaar op de huurder, inclusief de gecumuleerde intresten vrij te kunnen geven binnen de week na het beëindigen van deze huurovereenkomst.
De ingangsdatum plaatst u best na de verzenddatum van het schrijven. De termijn van een maand is hier louter indicatief.