Hallo,
Ik heb volgende vraag.
Ik woon samen met vriendin, we zijn niet getrouwd maar hebben 2 minderjarige kinderen.
Ik heb 2 broers.
Mijn ouders zijn "bemiddeld" , ik heb het dan over een onroerend patrimonium waar een beetje vanalles inzit.
De vraag is eigenlijk heel simpel: als ik kom te overlijden, hebben mijn kinderen dan "recht" op mijn erfdeel tgo mijn ouders?
Of moet ik trouwen zodat mijn partner op dat moment bepaalde rechten heeft? ik heb eigenlijk geen zin om te trouwen maar dit is iets wat me wel bezighoudt.
Ik zou het bijzonder jammer vinden moest het onroerend patrimonium van mijn ouders enkel naar mijn 2 broers gaan als ik kom te sterven VOOR mijn ouders.
Ik hoop dat het is dat in dat geval 1/3 naar mijn kinderen gaat en 2/3 naar mijn 2 broers.
Uiteraard wil ik niet vroeger sterven dan mijn ouders maar als je jong bent denk je niet aan zo een dingen maar de laatste tijd heb ik 2 mensen uit mijn omgeving (niet oud!!!!) kanker zien krijgen en dan denk je wel eens na over vermogensplanning edm.
Ik weet dat er "veel" is en ik wil absoluut dat mijn kinderen daar ook van kunnen genieten, ook moest ik vroegrijdig overlijden
Bedankt dat iemand deze wil beantwoorden
mvg
Rex