Even de situatie uitleggen.
Vrijdagavond uitgegaan. Bromfiets rond 23u aan het station geparkeerd. Mooi afgesloten. Jammergenoeg niet met ketting. Tegen 4u teruggekomen naar bromfiets en bleek dat hij er niet meer stond. Dus zoeken in de nabije omgeving of hij niet ergens weggestoken zat (om later op te halen). Niets gevonden. Dan maar rond 5u aangifte gaan doen bij de politie. (geen wachtrij

- Goede nieuws: ze hebben mijn brommer kunnen recupereren.
- Slechte nieuws: Er waren 2 daders en ze hebben samen de bromfiets gestolen. Politie heeft ze zien rijden en vervolgens de achtervolging ingezet. Wat eindigde op een valpartij met mijn brommer waarbij ze de twee hebben kunnen arresteren. Er is dus schade aan de bromfiets (bovenop de schade van de braak)
Nuja. Ik mocht hem de volgende dag tussen 9 en 17 gaan halen naar een ander politiebureau. Daarna met taxi naar huis. Dan volgende dag weer naar politie, toegekomen om 1 uur, buiten rond 4. Daar nog een verklaring afgelegd. Daarna naar bromfietswinkel geweest die hem heeft opgehaald bij de politie om een schadebestek op te maken.
Tegen 6uur s'avonds terug thuis.
Nu vraag ik mij af welke schadevergoedingen ik kan eisen, misschien niet onbelangrijk, de daders waren 13 en 15 jaar oud.
- Schadebestek wordt opgemaakt door bromfietshersteller.
- Vervoersbewijs van Taxi zit al in dossier.
- Heb ik recht op een emotionele schadevergoeding?
- Heb ik recht op een schadevergoeding omdat ik een aantal dagen zonder vervoersmiddel zit?
- Heb ik recht op een schadevergoeding voor de tijd dat ik bezig ben geweest met politiebezoeken etc voor deze zaak?
- Heb ik recht op een schadevergoeding voor het vervoer van naar politiebureau?
Nu staat de bromfiets bij de bromfietshersteller. Daarna moet ik het schadebestek doorgeven aan de toegewezen persoon binnen het politiekorps.
Ik denk dat de kosten van die 'kinderen' zullen betaald worden door hun famiale verzekering?
Is het mogelijk dat ik niets ontvang?
Er is mij gezegd geweest dat ze mij eerst gaan contacteren voor een onderlinge overeenkomst omtrent het schadebedrag.
Als we daar niet mee akkoord gaan word het een burgerlijke rechtzaak en moet ik mij burgerlijke partij stellen.
Graag meer duidelijkheid,
Alvast bedankt,
Anoniem