Beste,
Mijn vader is op 28 januari 2010 gestorven hij was getrouwd met mijn moeder met een huwelijkscontract.
Mijn moeder erft alles als langstlevende echtgenoot zij heeft een notaris aangesproken omdat er een attest of akte van erfopvolging opgemaakt moest worden voor het vrijmaken van de rekeningen.
Mijn ouders hebben 2 kinderen. Het huis is geschat voor 200.000 euro en de gelden bedroegen 5000 euro.
Wij zelf de kinderen hebben een papier moeten tekenen dat mijn moeder eigenaar blijft van de volle eigendom namelijk het huis. Voor de aangifte die moest gebeuren is dus 200.000 euro genomen voor de schatting van het huis en op de rekeningen stond 5000 euro. De aangifte hebben wij de kinderen en mijn moeder moeten ondertekenen.
Nu krijgen wij van de notaris een brief in december 2011 dat wij voor de aangifte 900 euro moeten betalen. Is dat niet wat laat normaal gezien krijg je toch van de notaris de factuur ongeveer 6 maanden later dus dat zou eind 2010. Nu was mijn vraag moeten wij die factuur nu nog betalen. Indien ja moeten wij geen documenten krijgen van de schatting van het huis en de aangifte van het overlijden.