Hallo,
ik ben een jongeman van 17 jaar en ik ga graag uit in het weekend.
2 weken geleden ben ik echter verwond geraakt. Ik zal u even kort het verhaal schetsen.
Ik kwam uit Café X en het was juist happy hour geweest dus ik was al een beetje dronken. Met mijn maten ging ik samen naar Café Y om daar nog de laatste uurtjes van de avond door te feesten. Op weg van Café X naar Café Y kwamen we een groepje jongens tegen met wat te veel testosteron in hun bloed. Ze stonden aan de overkant van de straat. Ik loop met m'n maten door en oppeens komt er uit dat groepje een gast en die roept "Ik pakken jullie 1 voor 1!!". Dronken als ik ben roep ik terug: "Ewel pak mij dan eerst!!" en ik doe een "moonshot", dus ik toon mn gat aan hem maar nog met onderbroek aan!! Nuchter zou ik dit nooit gedaan hebben. Eerst gebeurt er niets en we lopen verder naar Café Y maar halfweg loopt die felle gast achter mij, trekt aan m'n schouder en roept tegen mij: "Wat, ga jij een beetje je gat aan mij tonen?!" en hij slaat met zn vuist keihard op m'n oog!!! Resultaat: dik en blauw oog + grote schram boven mn oogkas.
Nu jullie het verhaal kennen... Had ik een paar vraagsjes:
- Zijn de feiten al verjaard of kan ik de persoon nog altijd aanklagen? Ik weet wie de persoon is.
- De wonde is intussen bijna al genezen, het staat niet meer blauw, maar je ziet wel nog een groot litteken boven mn oogkas van de schram, is dit genoeg bewijs dat hij mij geslagen heeft? Ik kan gerust getuigen oproepen!! (7 man!)
- Als ik het proces win, hangt er een schadevergoeding voor mij aan vast en over hoeveel spreken we dan?
Alvast bedankt en met vriendeljke groet,
BM201