Opties?

icarus
Topic Starter

Opties?

#1 , 09 feb 2012 18:27

Hallo allen,

Mijn probleem is het volgende:

Ik ben getrouwd met een buitenlandse iets meer dan 1 jaar geleden. Wegens dat zei wat zaken verzwegen heeft en ik gewoon ook niet verder met haar het leven wil delen heb ik gezegd tegen haar dat ik wil scheiden.
Laten we zeggen dat op het moment dat ik haar ontmoette en de tijd erna niet echt goed heb nagedacht, teveel met het hoofd in de wolken enz enz ...

Zij is niet akkoord en geeft me de scheiding niet.

Ik weet dat ik dat akkoord niet echt nodig heb en de scheiding kan inleiden met kortgeding om haar uit mijn huis te krijgen. Of enkel de scheiding inleiden zonder kortgeding gaat ook natuurlijk.

Echter weet ik ook dat de kans bestaat dat zij een pro deo onder de arm neemt en dus in de tegenaanval gaat, vervolgens naar het OCMW stapt (ze werkt niet en heeft niks inkomen, niks kapitaal) en dat de kans groot is dat ik in haar onderhoud moet voorzien tijdens de duur van de scheiding en na de scheiding eventueel ook.

Echter weet ik niet wat het gevolg zou kunnen zijn in het geval schijnhuwelijk? Het was/is helemaal geen schijnhuwelijk, in het begin ging het allemaal perfect, maar ik ben gewoon wat wijzer geworden en heb mijn 2 voeten terug op de grond, buiten dat kampt zij ook met psychische problemen (geen zware, gewoon zeer moeilijk om mee te leven, en ze wil er niks aan doen).

Heb ik nog andere opties om het huwelijk te ontbinden?
Moet ik me zorgen maken ivm dat schijnhuwelijk gedoe?
Klopt het van dat onderhoud voor haar voorzien?
Hoe sterk sta ik?

Indien er nog bijkomende vragen zijn zie ik het graag...
Alvast bedankt!

[edit] we zijn getrouwd met scheiding van goederen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 feb 2012 19:22

U zal inderdaad onderhoudsgeld moeten betalen tijdens de scheidingsprocedure en ook daarna, maar niet langer dan het huwelijk heeft geduurd.
Tenzij ex zelf inkomen heeft.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”