Sinds september 2009 huur ik een appartementje.
Reeds van toen af heb ik problemen bij het nemen van warm water. (de ketel slaat hier meestal uit)
De ketel bleek ook sinds 2002 niet meer nagekeken te zijn.
Na heel wat over en weer gemail en gebel met men huisbaas, heb ik zelf een loodgieter laten komen.
Deze persoon raadde me aan een gespecialiseerde firma te bellen, wat ik dan ook deed.
Heel wat stukken zijn toen vervangen aan de ketel, de huisbaas betaalde de onkosten.
Nu een jaar, jaar en een half later sukkel ik alweer met dezelfde problemen en
ook de druk op de gasketel moet ik regelmatig terug opnieuw herstellen.
Wanneer ik vraag aan men huisbaas deze te herstellen, zijn kosten hiervoor dan voor mijn rekening?
Ik heb de indruk dat het om slijtage van de gasketel gaat bij gebrek aan een deftig onderhoud van de vorige huurder waarschijnlijk.
Naar mijn inziens is een 2jaarlijkse controle om in orde te zijn met je brandverzekering een verplichting en dus voor mijn rekening. Maar dit?