onderlinge overeenkomst ivm kind betwist dag voor zitting!

marsupilami
Topic Starter

onderlinge overeenkomst ivm kind betwist dag voor zitting!

#1 , 13 feb 2012 12:22

mijn vriend en zijn ex hebben op 1 augustus 2011 een ouderschapsplan opgemaakt met daarin de regelingen betreffende hun dochter van zes jaar. Zowel wat betreft de kosten als de verblijfsregelingen.

Ze vonden het beiden beter van op deze manier tot een overeenkomst te komen ipv een procedure te starten met elk een advocaat.

Sinds 1 augustus stort mijn vriend het maandelijkse overeengekomen alimentatiegeld van 100 euro op de rekening van zijn ex, zoals beschreven in het ouderschapsplan.

Beiden hebben dit ouderschapsplan getekend voor akkoord en op 18 augustus heeft mijn vriend het verzoekschrift met het ouderschapsplan verzonden naar de jeugdrechtbank, met de vraag hun ouderschapsovereenkomst in een vonnis te bekrachtigen.

Op 29/09/2011 ontvingen zij elk de oproepingsbrief van de jeugdrechtbank waarin stond dat ze op 10/02/2012 aanwezig moesten zijn op de jeugdrechtbank.

De dag voor de zitting, nl op 9/02/2012, zat er een brief in de bus van de advocaat van de tegenpartij (tot onze grootste verbazing).

Hierin stond het volgende:

Ik werd geraadpleegd door X.

Cliënte deelt mij mee dat u beiden bent opgeroepen om te verschijnen aanstaande vrijdag 10 februari.

Cliënte verzoekt mij met U contact op te nemen met de vraag of het mogelijk is een volledige regeling te verkrijgen ivm hun dochter.

In het bijzonder dient een regeling in verband met de buitengewone kosten worden getroffen zoals trouwens ook gebruikelijk.

Bent U akkoord dat de buitengewone medische kosten en buitengewone schoolkosten bij helften zullen worden gedragen?

graag uw bevestiging

Dit sloeg in als een bom aangezien ze beiden het ouderschapsplan hadden ondertekend voor akkoord, en de dag voor de zitting blijkt dat zijn ex toch een advocaat onder de arm heeft genomen!

De dag van de zitting is mijn vriend alleen naar de jeugdrechtbank getrokken, de advocaat die hij op het laatste ogenblik had geraadpleegd hieromtrent kon er niet bij zijn maar had hem aangeraden om uitstel te vragen, wat hij ook heeft gekregen.

Nu had ik graag het volgende geweten:

Beide partijen ondertekenen hun overeenkomst voor akkoord. De dag voor de zitting krijgen we opeens een schrijven van haar advocaat waarin hij vraagt een volledige regeling te treffen.

Kan dit zomaar? Er werd reeds een regeling getroffen waarin beide partijen akkoord gingen met de afspraken!

Blijkbaar is de ex erop uit om het onderste uit de kan te halen en heeft ze het smerig aan boord gelegd door op het laatste moment die advocaat in te schakelen, ervan overtuigd dat ze mijn vriend met zijn rug tegen de muur kon zetten!

Wat was dan het nut om alles onderling te regelen? De jeugdrechter bleek daar niet over te vallen dat de ex eerst akkoord ging en daarna toch andere eisen blijkt te hebben!

De bedoeling was om alles zonder advocaten te regelen, voor de minste miserie, het ziet er nu naar uit dat we toch verplicht zullen zijn om alles via advocaten te doen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 13 feb 2012 20:43

dergerlijke overeenkomsten laat je best opstellen door een notaris , is nu wel te laat

als ze enkel een regeling inzake school en die medische onkosten vragen heb je geen advocaat nodig
je zal dit gedeelte toch verliezen met of zonder advocaat , het enige waar wat discussie over kan zijn is dan de rechtsplegingsvergoeding en de onkosten maar het ereloon zal een pak hoger liggen dan hetgeen het u kan opleveren
anders wordt het wanneer er een verhoging van de alimentatie en met terugwerkende kracht wordt geeist en met slechts 100€/maand zou het mij verbazen dat ze niet meer vragen + indexering ervan

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”