-

gilops

Re: Broer steelt mijn fiets

#16 , 13 feb 2012 09:23

Het helpt in korte termijn niets dat je videobewijzen maakt. Op lange termijn kan het misschien als bewijs dienen om een schadevergoeding te bekomen.
Eigenlijk moet je het officieel als volgt doen.
Vraag een onderhoud met de burgemeester.
Je hebt daarbij een papier al bij de hand om af te geven.
Daarin schrijf je dat de politie blijkbaar niet de bevoegdheid heeft om op te treden.
( dat is zo, die kunnen enkel woorden noteren in conflicten binnenshuis en tussen buren ).
Schrijf dat je veiligheid en gezondheid in gevaar is.
Schrijf dat je niemand kent die je tot vandaag heeft willen helpen.
Vraag hulp voor tijdelijke huisvesting elders.
Probleem : Ze gaan je dat niet kunnen leveren.
Maar ondertussen gaat er een heel circus ontstaan : de burgemeester is verantwoordelijk voor je gezondheid.
En je gaat papieren ontvangen dat je dit en dat moet doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patjebrussel
Topic Starter

#17 , 13 feb 2012 09:59

Bedankt, ik was al een brief aan het voorbereiden voor het OCMW, zal cc burgemeester ook worden. De situatie is momenteel weer ernstig, als ik nu naar buiten ga, leef ik niet meer. Bel ik de politie, is ie straks weer een lammetje zoals vannacht. Had ik nog één woord gezegd, en de politie nam mij mee,.... Tegen een meester-manipulator kan je niet op (mijn woorden niet, dat van één van zijn psychiaters). Daarom de videos.
Nu moet er echt iets gebeuren, ook voor ons ma, totaal geschift die gast.

gilops

#18 , 13 feb 2012 10:47

U en Uw ma hebben recht op veilig wonen.
Het zou wel eens kunnen dat je broer, wegens alcoholisme, verplicht wordt een tijdelijke behandeling te ondergaan in een gesloten instelling, waarbij die enkel in het weekend mag naar huis komen.

Reclame

patjebrussel
Topic Starter

#19 , 13 feb 2012 14:04

Bedankt Gilops voor de raad.
De bal is aan het rollen, brief is weg, momenteel iemand hier om met ons ma te praten.
Ik laat het verloop hier weten, is voor mij ook een uitlaatklep.
In welke richting het gaat gaan, weet ik niet natuurlijk, maar ik vrees het ergste als hij hiervan weet krijgt. Of misschien gaat het erg snel met een sppedopname ofzo. Afwachten, maar zo kon het niet verder, dat was uitgesloten.

patjebrussel
Topic Starter

#20 , 14 feb 2012 16:40

Maar de vraag blijft, kan ik schriftelijk klachten neerleggen ? Gewoon uit praktische redenen, ik heb ook mijn werk, en naar het politiebureau te stappen, daar te wachten, en daar maar te aanvaarden wat ze willen opschrijven,...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”